روانشناس من

در این وبلاگ شما می توانید مطالب مربوط به روانشناسی را مطالعه کنید

روانشناس من

در این وبلاگ شما می توانید مطالب مربوط به روانشناسی را مطالعه کنید

برای داشتن زندگی بهتر و لذت بخش تر می توانید از مطالبی که در اختیار شما قرار می دهم استفاده کنید. این مطالب در مورد زندگی زناشویی، روانشناسی خانواده و کودک و ... است که باعث درک عمیق تر مشکلات و بهبود روابط شما می شود.

۱۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

احساس ترس از موقعیت های اجتماعی ممکن است آنقدر طاقت فرسا و آزار دهنده باشد که فرد را از معاشرت با دیگران دور کرده و به گوشه گیری و انزوا دچار کند. این اختلال در نوجوانان باعث  دوری آنها از مدرسه و حضور در کنار همسالان خود می شود. که به شدت آسیب زا است. افراد شاغل اگر نتوانند بر این ترس و اضطراب خود غلبه کرده و یا آن را درمان کنند، ممکن است شغل خود را از دست بدهند. و یا پیشرفت آنچنانی در حرفه و کار خود نداشته باشند.

اگر شما نیز از وجود این اختلال رنج می برید. و نشانه های اختلال اضطراب اجتماعی را در خود مشاهده می کنید. پس بهتر است هرچه سریع تر به یک مشاور و یا روانشناس مراجعه کنید. هر چه زودتر برای درمان این اختلال اقدام کنید بهتر است. اجازه ندهید اضطراب از موقعیت های اجتماعی زندگی مشترک و یا فردی شما را به نابودی سوق دهد.

 

 

 

شروع اضطراب اجتماعی از چه سنی است؟

اختلال اضطراب اجتماعی معمولا از دوران کودکی یا نوجوانی شروع می شود. اکثر افراد قبل از رسیدن به سن بیست سالگی دچار این اختلال می شوند.

 

مهم ترین ویژگی های کودکان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟

برخی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی و رفتاری که در کودکان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی مشاهده می شود عبارتند از: گریه کردن، عصبانیت، جیغ زدن، چسبیدن به افراد آشنا، امتناع از صحبت کردن در کلاس درس  و ترسو بودن هنگام قرار گرفتن در محیط های جدید و افراد جدید.

مهم ترین علائم اختلال اضطراب اجتماعی

همانطور که در بالا گفته شد، اختلال اضطراب اجتماعی با خجالتی بودن بسیار متفاوت است. برخی از افراد خجالتی بودن کودکان خود را به اشتباه اختلال اضطراب اجتماعی تلقی می کنند. شما برای تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی باید در ابتدا به دنبال نشانه های بارز آن در فرد باشید و سپس با یک مشاوره خانواده و یا روانشناس در این باره مشورت کنید.

علائم رفتاری و روانشناختی اضطراب اجتماعی عبارتند از:

داشتن نگرانی شدید قبل، حین و بعد از قرار گرفتن در یک موقعیت اجتماعی

دوری از انجام کارهای گروهی یا صحبت کردن با مردم به دلیل ترس از تحقیر شدن یا خجالت کشیدن

ترس و اضطراب داشتن از موقعیت هایی که ممکن است فرد مورد قضاوت منفی قرار بگیرد.

دوری از موقعیت هایی که فرد ممکن است در آن موقعیت، مرکز توجه قرار بگیرد.

داشتن نگرانی شدید از شرمساری یا تحقیر شدن

ترس شدید از تعامل یا صحبت با غریبه ها و افراد جدید

نگرانی  از اینکه دیگران متوجه شوند که فرد مضطرب، پریشان و یا عصبی است.

فرد بعد از قرار گرفتن در یک موقعیت اجتماعی، به تجزیه و تحلیل عملکرد خود و پیدا کردن نقاط منفی در تعاملاتش می پردازد. و خودش را به خاطر عملکرد ضعیفی که داشته سرزنش می کند.

احساس نیاز به مصرف مواد مخدر یا الکل، برای مواجهه با یک موقعیت اجتماعی

ترس از ظاهر شدن برخی از علائم فیزیکی در فرد که باعث خجالت کشیدن او می شود. مانند سرخ شدن، لرزش دست ها، عرق کردن، لرزش صدا.

 

علائم فیزیکی که نشانه وجود اختلال اضطراب اجتماعی در فرد است شامل:

 شرمساری و خجالت زدگی

 عرق کردن بیش از اندازه

 لرزیدن دست ها و یا لرزش در صدا

 داشتن ضربان قلب شدید

 حالت تهوع داشتن

 سفت شدن عضلات و تنش عضلانی

 ایجاد مشکل در تکلم و صحبت کردن

 بوجود آمدن ناراحتی معده

 ایجاد مشکل در تنفس

 سرگیجه داشتن

 فرد احساس می کند که ذهنش خالی شده است و نمی داند چه باید بگوید.

 

#مشاوره_خانواده #اختلال_اضطراب #روانشناسی_اضطراب_اجتماعی #مشاوره_فردی #مشاوره_آویژه #دلایل_اختلال_اضطراب_اجتماعی #نشانه_های_اضطراب_اجتماعی

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

زنان جذاب کسانی هستند که خودشان را در اولویت قرار می دهند. و برای سلامتی و مراقبت از خود وقت می گذارند. اگر می خواهید یک دختر جذاب و مغرور باشید باید سعی کنید اعتماد به نفس بالایی را در خود ایجاد کنید. خجالت، گوشه گیری، پرخاشگری، ناامیدی و … را دور بریزید تا یک زن جذاب به شمار بروید. رنگهایی مثل رنگ قرمز باعث جذاب شدن زن ها می شود حتما به تیپ خود اهمیت بدهید و هرگز با بی حوصلگی به خرید نروید. بهترین ها را انتخاب کنید. مسلما گران بودن نشانه بهترین ها نیست. آنچه که به اندام و ظاهر شما زیبا باشد بهترین است. از کلمات لوند و عاشقانه و زیبا در مکالمات خود با مسر یا دیگران استفاده کنید. اگر نمی دانید چگونه جذاب باشید و در دید دیگران یک فرد مهم و عالی به نظر برسید، می توانید از مشاوره خانواده در این باره کمک بگیرید.

 

 

سوالات متداول

از نظر مردان چه چیزی در زنان جذاب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد؟

44 درصد از مردان گفتند که موها اولین چیزی است که در مورد یک زن جذاب مورد توجه قرار می گیرد. و 26 درصد لباس، 25 درصد پاها و 4 درصد آرایش او توجه مردان را به خود جلب می کند و جذاب به نظر می رسند.

 

چه چیزی مرد را به سمت زن سوق می دهد؟

خارج از تمایلات جنسی، بسیاری از چیزهای مختلف نیز در جذابیت زنان نقش دارند. به عنوان مثال، شخصیت، نحوه راه رفتن او، و جذابیت چهره یا به طور کلی جذاب بودن از نظر فیزیکی، همه چیزهایی هستند که اغلب افراد آن را جذاب می‌دانند

 

 

چگونه یک زن با ارزش باشیم

به موهای خود رسیدگی کنید و همچنین  روسری های زیبا بپوشید.

اگر به مراسمی می روید مدل موی مناسبی را متناسب با مراسم انتخاب کنید. از مدل موهایی که نگهداری آن ها آسان است و نیاز ندارد دائم خود را در آینه چک کنید، استفاده کنید. برای مجالس و مهمانی ها از روسری های زیبا و جذاب استفاده کنید. روسری هایی با رنگ های شاد و متناسب با تیپ و لباستان انتخاب کنید. موهای زیبا و یا روسری های شیک تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد می کنند. موهای شما صورتتان را قاب می کند پس حتی یک حالت ساده دادن به موها می تواند تاثیر زیادی برای جذابیت شما داشته باشد. از نظر مردان مهم ترین فاکتور جذابیت زنان موهای آن هاست.

 

به لباس های خود اهمیت بدهید

لباس های تمیز و مناسبی را برای خود انتخاب کنید که بهترین احساس را به شما می دهند. احساس عالی داشتن به شدت بر ظاهر شما تاثیر میگذارد و شما را بهتر از قبل و جذاب تر نشان می دهد. پس برای جذاب به نظر رسیدن نیازی به مدهای گران با طرح های ناشناخته و عجیب و غریب نیست. فقط کافی است مدل هایی را انتخاب کنید که مناسب شما باشند. لباس هایی را که به نظرتان خوب و شیک هستند، بپوشید تا احساس خوب و عالی داشته باشید. رنگ لباس ها تاثیر زیادی بر جذابیت لباس دارد. از رنگ های شاد برای لباس های خود استفاده کنید. رنگ هایی را انتخاب کنید با رنگ پوست و صورت شما تناسب دارند و در کنار یکدیگر جذاب می شوند. از لباس هایی که سایز شما نیستند و یا چروک و کثیف هستند، دوری کنید.

 

از رنگ ها و مدل هایی متناسب با شخصیت خود استفاده کنید

سعی کنید شخصیت خود را از طریق لباس نشان دهید. به سبک زندگی خود و کارهایی که انجام می دهید فکر کنید تا بتوانید بفهمید چه نوع تیپ را می پسندید. مثلا ممکن است شما با یک تیپ اسپرت و شیک جذاب شوید. و یا دوست داشته باشید از لباس های خاص با طرح های زیبا و زنانه برای تبدیل به یک زن جذاب شدن استفاده کنید. برخی از خانم ها لباس های چرم یا جین را می پسندد و برخی دیگر این نوع تیپ ها را دوست ندارند. رنگ لباس خود را متناسب با نوع تیپ، مکانی که می خواهید بروید و رنگ پوست خود انتخاب کنید. برخی از رنگ ها باعث جذب کردن مردان و جذاب بودن شما می شوند. مثلا پوشیدن رنگ قرمز می تواند توجه مردم را به خود جلب کند. بنابراین وقتی می خواهید اظهار نظر کنید و یا دیگران را تحت تاثیر قرار بدهید رنگ های قدرتمند و جذب کننده بپوشید.

 

می توانید از آرایش برای دو چندان کردن جذابیت خود استفاده کنید

به ظاهر خود رسیدگی کنید، به گونه آرایش کنید که خودتان از آن لذت ببرید. همانطور که گفته شد احساس خوب داشتن تاثیر زیادی در جذابیت زنان دارد. به عنوان مثال می توانید از یک رژ لب برای پررنگ تر نشان دادن لبخندتان استفاده کنید. و یا از خط چشم و سایه برای برجسته نشان دادن چشمانتان استفاده کنید. مهم نیست چگونه آرایش می کنید، مهم این است که خودتان از ظاهر و تیپ خود راضی باشید. حتی آرایش های کم و طبیعی نیز می تواند یک زن را جذاب نشان دهد.

 

از معجزه عطرها برای جذاب شدن غافل نشوید

آیا برای شما نیز این سوال پیش آمده که چگونه دختری دلبر و جذاب باشیم؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید از معجزه رایحه خوش استفاده کنید. از یک عطر برای خوش بو بودن و دلبری کردن استفاده کنید. استفاده از عطر علاوه بر جذب کردن دیگران، به آنها نشان می دهد که شما به خودتان اهمیت می دهید.

 

نحوه ایستادن و راه رفتن شما تاثیر زیادی در جذابیت شما دارد

چگونه دختری مغرور و جذاب باشیم؟ یک زن جذاب همیشه صاف و محکم می ایستد. و سعی می کند با طرز راه رفتن و یا ایستادن خود اعتماد به نفس و مغرور بودنش را نمایش بدهد. داشتن یک وضعیت بدنی خوب نشان می دهد که شما به ظاهر و رفتار خود مطمئن و اعتماد  دارید. داشتن اعتماد به نفس کافی باعث جذب کردن مردان می شود. در رفتارهای خود با مردان سعی کنید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. برای جذب همسر باید چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ برای جذاب جلوه دادن و دزدیدن توجه همسرتان، با مردان با اعتماد به نفس رفتار کنید. صاف ایستادن نشان می دهد که شما کاملا به خودتان و عملکردهای خود مطمئن هستید. می توانید از یک آینه برای تمرین صاف ایستادن و حفظ اعتماد به نفس در وضعیت بدنی خود، استفاده کنید.

 

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #زن_جذاب #چگونه_دختر_جذابی_باشم؟ #مشاوره_فردی #زنان_جذاب_چگونه_اند #جذاب_بودن #روانشناسی_زنان_جذاب

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

ازدواج یک تصمیم بسیار مهم و حیاتی در زندگی اشخاص است. ابتدا سعی کنید یک انتخاب مناسب خود برای ازدواج داشته باشید. ملاک ها و ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی خود را در نظر بگیرید. سپس به دنبال شریک زندگی باشید که بتواند پاسخ مناسبی به نیازها و انتظارات شما از زندگی بدهد. و برعکس شما نیز بتوانید نیمه گمشده خوبی برای او باشید و زندگی اش را تکمیل کنید. اگر می خواهید بهترین انتخاب را در ازدواج خود داشته باشید حتما از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

بعد از اینکه از انتخاب خود مطمئن شدید به دنبال ساختن  لحظات شیرین، هنگام تقاضای ازدواج خود باشید. سعی کنید متوجه علایق و سلیقه طرف مقابل خود شوید. و آنگونه  که او را تحت تاثیر قرار دهد برنامه ریزی کنید. مهم ترین نکته در خواستگاری یا پیشنهاد دادن این است که هر دو نفر ذوق زده و خوشحال باشند. به دنبال این باشید که لحظه ای به یادماندنی را در زندگی خود و همسر آینده ثبت کنید. و برای ساختن یک زندگی عالی و خوشبخت شدن تلاش کنید.

 

آیا می توان برای پیشنهاد ازدواج دادن از حلقه نامزدی استفاده نکرد؟

شما می توانید از هر روشی که فکر می کنید یک روش عالی است برای پیشنهاد دادن انتخاب کنید. خواه با حلقه نامزدی باشد و خواه بدون حلقه، این موضوع اصلا مهم نیست. برای برخی از افراد حلقه نماد فیزیکی تعهد عاطفی است. و نشان دهنده محکم و مصمم بودن یک پیشنهاد ازدواج است. اما برخی دیگر از افراد اهمیتی به این موضوع نمی دهند و خود تعهد برایشان مهم است نه انگشتر. به هر حال باید این موضوع را در نظر بگیرید که چه چیزی برای شریک زندگیتان مهم است و دوست دارد چگونه از او تقاضای ازدواج کنید.

 

بهترین متن درخواست ازدواج عاشقانه چیست؟

برخی از محبوبترین و بهترین متن ها برای یک پیشنهاد عاشقانه ازدواج عبارتند از:

من عاشق تو هستم و تو را برای همیشه در زندگی ام می خواهم

تو دلیل خنده های من هستی و دنیایم را زیبا کرده ای، می خواهم تا ابد در کنار خود داشته باشمت

کسی را که برای ما شدن می خواستم پیدا کرده ام، من تو را برای ازدواج انتخاب کرده ام. خوشبخترین خواهم بود اگر تو نیز مرا برای ازدواج انتخاب کنی

برای ادامه دادن زندگی به حضور تو احتیاج دارم لطفا در کنار من برای همیشه بمان

بدون تو دیگر زندگی برایم معنایی ندارد. من از روزی که تو را دیدم معنای زندگی، عشق و لبخند را فهمیده ام لطفا تا ابد در کنار من باش

 

 

هنگام پیشنهاد دادن برای ازدواج چه نکاتی را رعایت کنیم؟

به یاد داشته باشید که هیچ قانون و تبصره خاصی برای تقاضای ازدواج وجود ندارد فقط باید هر آنچه که برای طرف مقابل شما و خودتان مهم و حیاتی است در نظر بگیرید. به گونه ای برنامه ریزی کنید که دوست دختر یا فرد مورد علاقه شما این لحظات را با عنوان خاطرات شیرین در ذهن خود ثبت کند. مهم ترین نکته همین است که شما و شریک آینده زندگیتان از روز خواستگاری یا لحظات پیشنهاد دادن به خوبی و خوشی یاد کنید. اگر به دنبال این هستید که یک شروع رمانتیک داشته باشید و پیشنهاد ازدواج خود را به گونه ای مناسب و صحیح بیان کنید، از نکاتی که در زیر گفته شده است استفاده کنید.

 

مکان مناسبی را برای دادن پیشنهاد ازدواج انتخاب کنید

یک مکان زیبا و خاطره انگیز را برای بیان پیشنهاد ازدواج به فرد مورد علاقه خود انتخاب کنید. مثلا شما می توانید محل اولین ملاقات خود را برای این کار انتخاب کنید. یا برای غافلگیر کردن او یک منطقه زیبا و رمانتیک را بسته به سلیقه طرف مقابلتان انتخاب کنید. مثلا شاید طرف مقابل شما از طبیعت لذت ببرد و عاشق دریا یا جنگل باشد پس مسلما اگر شرایط برای شما مهیا باشد این مکان ها بهترین انتخاب هستند. و یا ممکن است یک رستوران و دعوت برای یک شام رمانتیک و عاشقانه را برگزینید. یکی از انتخاب های دشوار و انرژی بر در مورد تقاضای ازدواج کردن یافتن مکان مناسب است. اما به یاد داشته باشید مهم تر از اینکه مکان عالی برای پیشنهاد دادن انتخاب کنید این است که یک لحظه عاشقانه را برای فرد مورد علاقه خود رقم بزنید. ممکن است در بالکن آپارتمان شما پیشنهاد ازدواج خود را بیان کنید اما این کار را در یک شب به یاد ماندنی و رویایی انجام دهید.

 

زمان مناسبی را، برای تقاضای ازدواج، انتخاب کنید

اگر می خواهید با یک نظر مثبت رو به رو شوید پس حواستان به موقعیت و زمان تقاضای ازدواج خود باشد. زمانی را انتخاب کنید که هم شما و هم طرف مقابل تمرکز کافی برای تصمیم گیری و انتخاب داشته باشید. زمانی که هیچکدام از شما استرس هایی مثل استرس شغلی، زندگی یا خانوادگی نداشته باشید. می توانید از رویدادهای خاصی مثل تولد و یا تاریخ آشنایی برای رمانتیک کردن فضا استفاده کنید. حتی اگر می خواهید به صورت رسمی به خواستگاری بروید. حواستان باشد یکی از موضوعات مهم در خواستگاری کردن این است که زمان مناسبی را با خانواده ها انتخاب کنید. به گونه ای که هم خانواده شما و هم خانواده دختر هر دو آرامش کافی داشته و به دور از هرگونه استرس و تنشی باشند.

 

علایق فرد مقابل خود را نیز در نظر بگیرید

نمی توان گفت که انتخاب شما برای نحوه خواستگاری کردن اشتباه یا درست است. هیچ راه درست و غلطی برای خواستگاری وجود ندارد. مهم این است که شما ترجیحات و علایق خود و فرد مورد نظرتان را در نظر بگیرید. ممکن است طرف مقابل شما ترجیح بدهد که شما به صورت رسمی و با خانواده به خواستگاری او بروید. و یا شاید در سر رویای یک پیشنهاد غافلگیر کننده و بزرگ از سمت شما را داشته باشد.

 

به یاد داشته باشید پیشنهاد ازدواج یعنی هر چیزی که شما دو نفر را شاد و خوشحال می کند

در ذهن اکثر افراد خواستگاری کردن و پیشنهاد ازدواج این گونه است که شما در مقابل دوست دختر خود زانو زده و از او تقاضای ازدواج می کنید. و او نیز با لبخند و شادی قبول می کند. اما همیشه این گونه نیست. این درست است که در عرف و فرهنگ ما، خواستگاری کردن توسط پسر انجام می شود. اما به طور کلی و به دور از فرهنگ ها اگر در نظر بگیریم گاهی پیشنهاد ازدواج به پسر از سمت دختر اشکالی ندارد اگر انتخاب درست و عاقلانه ای باشد. پیشنهاد ازدواج یعنی هر چیزی که شما دو نفر را شاد و خوشحال می کند و یک خاطره به یاد ماندنی را ذهن شما حک می کند. پس گاهی برای داشتن یک موقعیت شاد و خاطره انگیز نیاز است به دور از رسم و عرف تصمیم گرفت. حتی گاهی ممکن است شما ازدواج با مردی که طلاق گرفته را انتخاب کنید و از انتخاب خود مطمئن باشید اما اطرافیان شما را سرزنش کنند. به جز پدر و مادر به نظرات هیچ کسی گوش ندهید و عاقلانه تصمیم بگیرید.

 

یک حلقه ازدواج می تواند پیشنهاد دادن شما را به شدت رمانتیک کند

اگر شریک آینده زندگی شما دوست دارد که از او با یک انگشتر خواستگاری کنید پس دریغ نکنید. گاهی پیشنهاد ازدواج به دختر با یک حلقه، می تواند جدی و مصمم بودن شما را نشان بدهد. و دوست دختر شما متوجه این موضوع شود که برای شما ارزشمند است. لازم به خریدن یک انگشتر با نگین الماس نیست. متناسب با شرایط مالی خود یک انگشتر انتخاب کنید. اگر طرف مقابل شما انتظار داشت که در کنار خانواده اش انگشتر را به او بدهید پس در هنگام خواستگاری رفتن این کار را بکنید. هر جور که او می خواهد عمل کنید.

 

 

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #پیشنهاد_ازدواج #تقاضای_ازدواج #خواستگاری_کردن #مشاوره_ازدواج #نحوه_پیشنهاد_ازدواج #نحوه_خواستگاری_از_دختر

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

در رفتارهای خود با همسرتان صداقت، احترام، عشق و بیان احساسات را جدی بگیرید. سعی کنید رفتار با همسرتان را به سمت رفتارهای درست و مناسب هدایت کنید. عادت به تندخویی، فریاد زدن، نادیده گرفتن همسر و … بسیار مضر و مخرب است و ترک این عادات نیاز به تکرار و تمرین زیادی دارد. پس قبل از اینکه به رفتارهای نامناسب عادت کنید، از آنها دوری کنید. برای ایجاد یک ارتباط قوی با همسرتان وقت بگذارید و تلاش کنید. طرز برخورد و رفتار زوجین با یکدیگر در تربیت فرزندان نقش بسیار بزرگی دارد. آنها به شما نگاه می کنند و از رفتارهای شما الگو برداری می کنند. پس سعی کنید در مقابل فرزندان احترام یکدیگر را حفظ کنید. تا آنها نیز احترام گذاشتن به شما، یعنی احترام گذاشتن به پدر و مادر خود، را یاد بگیرند.

برای حفظ رابطه و رفتار مناسب بین زوجین هر دو نفر باید تلاش کنند و این موضوع را جدی بگیرند. اگر همچنان نمی توانید روش های ارتباط با همسرتان و طرز رفتار کردن با او را در زندگی خود قرار بدهید. به یک مشاوره خانواده مراجعه کنید. روانشناس یا مشاور خوب به شما یاد می دهد که چگونه با همسر خود رفتار کنید تا ارتباطات عاطفی و کلامی سالمی بین شما و شریک زندگیتان برقرار شود.

 

 

علت عدم ارتباط صحیح با همسر در زندگی مشترک چیست؟

برخی از دلایلی که زوج ها در برقراری ارتباط صحیح در رابطه خود شکست می خورند عبارتند از: نداشتن زمان کافی با هم، که بتوانند صحبت کنند و گوش دهند. انتظار زیاد در رابطه با این که همسر باید بداند طرف مقابل چه فکر می کند. عدم تمایل یکی از طرفین به در نظر گرفتن دیدگاه طرف مقابل

 

پیامد نبود ارتباط قوی بین زوجین چیست؟

نبود ارتباط مناسب و قوی در رابطه زناشویی در برخی از موارد باعث جدایی زوجین می شود. بدون ارتباط مناسب زوج ها نمی توانند به فراز و نشیب های زندگی مشترک پاسخ مناسبی بدهند. و باعث رنجش یکدیگر می شوند. درگیری و تعارض در این رابطه ها بسیار شدید است و به سلامت جسمی و روانی زوجین ضرر می رساند.

 

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #رفتار_صحیح_با_همسر #رفتار_عاشقانه_با_همسر #ارتباط_با_همسر #حفظ_رابطه_خوب_با_همسر

 

 

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

برای درک احساسات، رفتارها و واکنش های شریک زندگیمان تلاش و کوشش زیادی لازم است. استفاده از راهکارهای بالا برای درک کردن همسر می تواند به شما در این راه کمک بسزایی کند. شما باید یک محیط باز و به دور از تنش و استرس را در خانواده خود ایجاد کنید. و تلاش بیشتری برای یادگیری انتظارات، اعمال و رفتار و اهداف شریک زندگی خود انجام دهید. برای اینکه به درک درستی از همسر خود برسید می توانید از مشاوره حضوری خانواده کمک بگیرید. برای زندگی مشترک و همسرتان وقت بگذارید و به آنها اهمیت بدهید.

 

 

چرا در یک رابطه تفاهم و درک یکدیگر وجود ندارد؟

اکثر روابط به دلیل عدم درک همسر شکست نمی خورند، بلکه به دلیل کمبود همدلی و ارتباط عاطفی کافی بین زوجین است که با شکست رو به رو می شوند. لازم به ذکر است که نبود ارتباط عاطفی بین زوجین و اهمیت ندادن به یک دیگر و کمبود همدلی باعث از بین رفتن تفاهم و درک همسر می شود.

 

زوج های موفق  چگونه یکدیگر را درک می کنند؟

زن و شوهرهای موفق این موضوع را درک می کنند که وقتی در یک رابطه هستند، باید به نظرات و خواسته های شخص دیگر نیز احترام بگذارند و برای او نیز ارزش قائل شوند. به همین دلیل خواسته ها و نیازهای زندگی مشترک را به گونه ای تنظیم می کنند که شامل خواسته ها و نیازهای همسرشان نیز بشود. این کار برای حفظ رابطه ای که هر دو نفر برای آن وقت می گذارند و تلاش می کنند بسیار ضروری است.

 

درک کردن همسر یعنی چه؟

درک کردن همسر به این معناست که تا حدودی بدانیم چه نیازها و خواسته هایی دارد و اهداف همسرمان در زندگی چیست. شما باید بعد از چند ماه زندگی با همسر با توجه به الگوهای رفتاری و افکار شریک زندگی خود اطلاعاتی در مورد اهداف و انتظارات همسرتان کسب کرده باشید. اگر یاد گرفته باشید که چگونه شریک زندگی خود را درک کنید، احتمال سوء تفاهم و ارتباط نادرست در زندگی مشترک شما کمتر می شود. اگر شما بتوانید به درک درستی از همسر خود برسید، می توانید برخی از نیازها و خواسته های او را از روی طرز رفتار یا یک جمله کوتاه او متوجه شوید. البته درک کردن همسر به این معنا نیست که شما در مورد خواسته ها و نیازهای خود اصلا صحبتی نکنید. و انتظار داشته باشید همسرتان کاملا بفهمد شما چه می خواهید. هیچ فردی نمی تواند ذهن شما را بخواند. پس باید در مورد خواسته ها و انتظاراتتان واضح و صریح صحبت کنید. اینکه شما سکوت کنید و در آخر بگویید همسرم مرا درک نمی کند اصلا کار درست و منطقی نیست.

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #درک_کردن_همسر #درک_بهتر_همسر #همسر_بی_درک #مشاوره_ازدواج #مشاوره_روانشناسی #درک_نکردن_همسر

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

حرف زدن با همسر

همیشه سعی کنید یک ارتباط مفید و موثر با همسر خود داشته باشید. در مورد موضوعات مختلف با یکدیگر صحبت کنید و از نظرات و دیدگاه های یکدیگر مطلع شوید. طرز صحبت کردن با همسر در برقراری ارتباط با او بسیار تاثیر گذار است. چه زن و چه مرد هر دو باید بتوانند طرز رفتار و صحبت کردن خود را مدیریت کنند و به دور از بی احترامی ها با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند. شما می توانید با صحبت کردن بسیاری از مشکلات خود را حل کنید و یا عواطف و احساسات خود را به راحتی با شوهر یا همسر خود در میان بگذارید.

شریک زندگی یعنی کسی که به راحتی بتوانید با او در مورد تمام مسائل صحبت کنید پس به دنبال کلمات کتابی و رسمی نباشید. اگر هنوز نمی دانید که چگونه باید با همسرتان صحبت کنید و یا تازه ازدواج کرده اید و راه های برقراری ارتباط با همسر را بلد نیستید، می توانید از یک مشاوره خانواده برای حل این مشکل کمک بگیرید.

 

 

 

آیا طبیعی است که نمی خواهید با همسرتان صحبت کنید؟

سکوت در یک رابطه اغلب به عنوان یک پرچم قرمز تلقی می شود، اما لزوما همیشه چیز بدی نیست. زندگی با همسر و بودن در کنار یکدیگر به این معنی نیست که باید 24 ساعته و 7 روز هفته صحبت کنید. گاهی اوقات، یکی یا هر دو طرف مشغول یا خسته هستند یا تمایلی به صحبت کردن ندارند، و این موضوع اگر کوتاه مدت باشد، اشکالی ندارد.

 

چرا شوهرم از صحبت کردن با من اجتناب می کند؟

او ممکن است استرس داشته باشد، مشکلاتی داشته باشد که نگران آن است و قادر به مقابله با آنها نیست، یا ممکن است از دست شما عصبانی باشد. اگر شوهرتان شما را نادیده می گیرد، در این مورد با او صحبت کنید و از او بخواهید که بیشتر به شما توجه کند.

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #طرز_صحبت_کردن_با_همسر #صحبت_با_همسر #حرف_زدن_عاشقانه #مشاوره_روانشناسی #شیرین_زبانی_برای_همسر

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

همسرتان وقتی دلتنگ شما می شود که شما را بی نظیر و قابل ستایش ببیند. بی نظیر بودن یک زن با انجام راهکارهای بالا معنا پیدا می کند. پس برای دلتنگ کردن شوهرتان تلاش کنید و دست از ناامیدی بردارید. هیچ مردی برای دیدن یک زن افسرده و خسته و بی انرژی ذوق ندارد و اشتیاقی نشان نمی دهد. یک زن می تواند شوهرش را تا مرز دیوانگی و مجنون شدن ببرد فقط باید تلاش کند و دست از منفی نگری و استرس و افسردگی بردارد. انرژی داشته باشید، شاد و سرحال باشید و این حس و حال خوب را به همسرتان نیز انتقال بدهید. اگر نمی دانید چگونه شوهرتان را تحت تاثیر قرار بدهید و یا هرکاری می کنید او دلتنگ شما نمی شود می توانید از مشاوره خانواده برای دلتنگ کردن شوهرتان کمک بگیرید..

 

چگونه یک مرد را دلتنگ خود کنیم؟

نیاز او به قدردانی و ارزشمند بودن را به درستی پاسخ دهید. از لباسی که پوشیده تعریف کنید و به او بگویید که چقدر جذاب شده  است. از شوخی ها و رفتارهایش تعریف و تمجید کنید. به او نشان دهید که او را همانگونه که هست دوست دارید و به او کمک کنید تا  خودش را دوست داشته باشد و به خودش اهمیت بدهد.

 

آیا سکوت کردن و دوری باعث می شود که یک مرد دلتنگ تو شود؟

در اکثر اوقات پاسخ به این سوال مثبت است. وقتی  از همسر خود دور می‌ شوید و دیگر در اطراف او نیستید که دائم با او حرف بزنید، او را شاد کنید و به او انرژی بدهید پس مسلما او دلتنگ شما می شود. گاهی سکوت کردن و ایجاد یک فاصله با شوهر باعث می شود او بیشتر از قبل به سمت شما بیاید.

 

 

مردان دلتنگ چه زنانی می شوند؟

مردان دلتنگ زنانی می شوند که به آنها اهمیت می دهند

بهترین راه برای دلتنگی شوهرتان، بهبود روابط زن و شوهری است. زن و شوهرهای موفق در کنار توجه به نیازهای خود، خواسته ها و انتظارات همسرشان را نیز در نظر می گیرند. کمی برای شوهر خود وقت بگذارید و آنچه را که شوهرتان برای شاد بودن و خوشبخت بودن نیاز دارد در نظر بگیرید. تمام تلاش خود را برای برآورده کردن خواسته های همسرتان انجام دهید. اگر در مورد نیازها و انتظارات شوهرتان اطلاعاتی ندارید از او بخواهید برای شما توضیح بدهد که چه کارهایی می توانید برای شاد بودن او انجام دهید. توجه به یکدیگر باعث تقویت رابطه سالم بین زوجین می شود. وقتی شما و همسرتان رابطه عاشقانه و مناسبی باهم داشته باشید می توانید دلتنگی را در یکدیگر مشاهده کنید. به نظر شما مردان دلتنگ چه زنانی می شوند؟! بله درست است! زنانی که به نیازها و خواسته های همسرشان اهمیت می دهند.

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #دلتنگ_کردن_شوهر #روشهای_دلتنگ_کردن_شوهر_چیست؟ #علائم_دلتنگی_در_مردان #دلتنگ_کردن_مردها

 

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

 

از معجزه رابطه جنسی برای جذب کردن شوهر غافل نشوید

چگونه شوهر خود را مثل موم در دست بگیریم؟ اگر بعد از چند سال زندگی هنوز پاسخی برای این سوال پیدا نکرده اید پس مسلما از معجزه رابطه جنسی با همسر غافل بوده اید. زوجین به دلایل مختلفی از جمله: مشغله های کاری، تولد فرزندان، استرس و تنش های روازنه، خودخواهی همسر و… رابطه جنسی با همسر را فراموش می کنند و یا به آن اهمیت نمی دهند. زن و شوهر بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک ممکن است دیگر مثل اوایل ازدواج خود برای برقراری رابطه زناشویی عالی و متفاوت دیگر اشتیاق و تمایلی نداشته باشند. این بزرگترین اشتباهی است که باعث کمرنگ شدن رابطه شما با همسرتان می شود.

اگر به دنبال راهی برای رام کردن شوهر خود هستید پس برای داشتن یک رابطه جنسی عالی پیش قدم شوید. و یک برنامه ریزی خوب برای رابطه جنسی با شوهر خود داشته باشید. مثلا اگر همیشه در شب رابطه جنسی داشتید اما اکنون هر دو خسته هستید پس می توانید از ساعات دیگری برای برقراری رابطه استفاده کنید.

برای داشتن یک رابطه زناشویی عالی می توانید:

با هم دوش بگیرید و از مواد شوینده معطر برای جذب همسرتان استفاده کنید.

در مورد نیازها و انتظارات خود از رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید.

به یاد داشته باشید از خودگذشتگی در رابطه جنسی، زندگیتان را فلج می کند.

با یکدیگر در موررد جزئیات و ایده های خلاقانه که باعث بهتر شدن رابطه شما و همسرتان می شود برنامه ریزی کنید. مثلا می توانید از شمع، گل های طبیعی و عطر زدن و … برای افزایش جذابیت خود و اتاق خواب استفاده کنید.

گاهی او را غافلگیر کنید و به صورت ناگهانی شروع کننده رابطه باشید. می توانید با بازکردن دکمه های پیراهنش شروع کنید.

از او بپرسید که چه خواسته هایی دارد و در مورد انتظاراتش برای شما بگوید.

بهترین لباس های خود را که همسرتان را جذب می کند بپوشید. ساده ترین راه برای دیوانه کردن شوهر، استفاده از لباس های سکسی و جذاب است.

به خودتان اهمیت بدهید. اگر شوهرتان دوست دارد برایش یک آرایش عالی کنید تا جذب رنگ رژلب شما شود.

و …

با یکدیگر هدف ها و رویاهای زندگی مشترکتان را تعیین کنید

در مورد رویاها و اهداف خود در زندگی صحبت کنید و نظر شوهرتان را نیز در مورد آنها بپرسید. مشخص کنید که دوست دارید چه اتفاقاتی در زندگی مشترک شما رخ بدهد و به دنبال چه هستید. اگر اهداف و رویاهای شما بسیار متفاوت است برای برآورده کردن آنها مصالحه کنید. مثلا درباره یک موضوع شما کنار بیایید و بگذارید تا نظر و تصمیم همسرتان باشد. و در مورد موضوع دیگری همسرتان از خودگذشتگی نشان دهد.

 

یک همسر افسرده، عصبی، پژمرده، بی اشتیاق و … برای شوهرتان نباشید

ایده های جدید را در زندگی خود امتحان کنید. مردان از همسر افسرده و پژمرده بی زارند. پس ایده ها و راه های جدید را برای بازگردانی نشاط و شادی در خانه امتحان کنید. می توانید با همسرتان یک بازی و سرگرمی جدید را امتحان کنید و یا برای برگزاری یک مسابقه دو دو نفره به پارک بروید. مردان از زنانی که دائم در حال مقایسه همسر با دیگران هستند و به زندگی اطرافیان خود حسودی می کنند، دوری می کنند.

به جای اینکه یک زن افسرده باشید که دائم در حال حسرت خوردن زندگی دیگران است، با یکدیگر مکان هایی را کشف کنید که قبلا هرگز به آنجا نرفته اید و به دنبال ماجراجویی باشید. این تازگی باعث می شود که رابطه شما جوان و شاداب باقی بماند و جنبه های جدیدی از یکدیگر را کشف کنید. پس یک همسر افسرده، عصبی، پژمرده، حسود، بی اشتیاق و … برای شوهرتان نباشید. یک زن می تواند کارهایی را بکند تا یک روح تازه در خانه و فضای زندگی مشترک دمیده شود.

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #رام_کردن_شوهر #مجذوب_کردن_شوهر #چگونه_همسرم_را_جذب_کنم #مشاوره_ازدواج #به_دست_آوردن_دل_همسر

 

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

همه افراد گاهی دروغ می گویند. برخی از واژه دروغ مصلحتی برای قانع کردن خود استفاده می کنند. و یا به دلیل ملاحظه کردن شرایط و موقعیت یا محافظت از دیگران و … مجبور می شوند دروغ بگویند. در هر صورت دروغ گویی همسر به شدت می تواند تاثیرات نامطلوبی را بر زندگی مشترک افراد باقی بگذارد. آیا شما نیز به همسر خود شک دارید؟ و فکر می کنید به شما دروغ می گوید اما نمی دانید چگونه باید مطمئن شوید؟

 

 

عصبی بودن، حواس پرتی، عدم تماس چشمی به دلیل ناراحتی ها و … را با دروغگویی اشتباه نگیرید. صرفا همیشه به دنبال یکی از نشانه های بالا در همسر خود نباشید و یکی از این رفتارها را به تنهایی به معنای دروغگویی همسرتان ندانید. مثلا فقط به این دلیل که وقتی شما یک سوال سخت از او پرسیدید او جرعه ای آب نوشید، نمی توان گفت او دروغ گو است. شاید همسرتان واقعا تشنه بوده است. به دنبال دسته ای از نشانه های بالا در همسر خود باشید. مثلا اگر او از برقراری ارتباط چشمی با شما دوری می کند، بی قرار است و در صحبت هایش ناسازگاری دیده می شود می توان نتیجه گرفت شما یک شوهر دروغگو و پنهان کار یا با یک همسر دروغگو دارید.

 

نشانه های همسر دروغگو

ارائه جزئیات کم یا بیش از حد

اگر همسرتان سوال شما را سربسته و کوتاه پاسخ داد و از توضیحات بیشتر درباره آن اجتناب کرد احتمالا دروغ می گوید. گاهی نیز برعکس است و همسرتان جزئیات بیش از حدی را برای موضوع بیان می کند و یا سر و صدا می کند. البته همیشه نمی توان کم صحبتی همسر را به عنوان یک نشانه دروغ گویی دانست. برخی از افراد کلا ساکت و کم صحبت هستند ویا ممکن است مشغله داشته باشد و ذهنشان درگیر موضوع دیگری باشد. گاهی هم سوال شما پاسخ کوتاهی دارد و توضیح بیشتری را نمی توان در مورد آن داد. پس باید خودتان بسنجید و تشخیص بدهید آیا این رفتار طبیعی است یا خیر.

 

ناسازگاری در صحبت ها

ناسازگاری در کلام ابتدایی ترین نشانه برای تشخیص دروغ گویی همسر است. ممکن است از همسرتان در رابطه با موضوعی سوال کنید و او به راحتی به سوال شما پاسخ بدهند. سپس بعد از چند ساعت از لابه لای صحبت هایش متوجه شوید که پاسخ به سوال شما یک دروغ بوده است و او حواسش نبوده و خودش حرفش را نقض کرده باشد. و یا چند روز بعد همان سوال را بپرسید و جواب متناقصی دریافت کنید. اگر همسرتان جواب های مختلفی برای سوال شما بدهد که هیچ سازگاری با هم ندارند پس مسلما دروغ می گوید.

 

پاسخ مناسب ندادن به سوال غیر منتظره شما

یک سوال غیر منتظره بپرسید. اگر مشکوک هستید که همسرتان در رابطه با موضوعی چندین بار به شما دروغ گفته است می توانید با یک سوال غیر منتظره و خارج از بحث او را غافل گیر کنید. به عنوان مثال اگر فکر می کنید او در رابطه با هزینه ها و در آمد و پس انداز زندگی مشترکتان چندین بار به شما دروغ گفته است پس می توانید به صورت ناگهانی به او بگویید. به بانک برویم و صورتحساب های بانکی خود را بررسی کنیم. با رفتار غیر منتظرانه آنها را در بن بست قرار می دهد و اگر به شما دروغی گفته باشند آشکار می شود.

 

مکث های زیاد در گفتار و یا ناتوانی در پاسخ دادن به صورت سریع

به طرز صحبت و گفتار همسرتان توجه کنید. اگر در الگوهای گفتاری او مکث های زیادی را مشاهده کردید و یا متوجه شدید هنگام پاسخ دادن به شما درمانده است احتمالا می خواهد به شما دروغ بگوید. تردید در صدا و صحبت های همسرتان می تواند نشانه هایی از اضطراب او به دلیل دروغ گفتن یا پنهان کاری باشد. مکث های زیاد در گفتار، ناتوانی در پاسخ دادن سریع یا تلوتلو خوردن هنگام صحبت کردن می تواند نشانه هایی از دروغ گویی همسرتان باشد.

 

داشتن زبان بدن متناقص با گفتار

هنگامی که همسرتان به شما دروغ می گوید شاید بتوانید تناقص را در صحبت و زبان بدن او مشاهده کنید. مثلا از او سوالی می پرسید و او به شما می گوید که نه چنین نبوده اما همزمان با پاسخ خود سرش را به نشانه تایید بالا و پایین می کند. البته تشخیص این موضوع و پیدا کردن اینکه آیا همسرتان دروغ گفته یا نه کمی سخت خواهد بود و بهتر است شما فقط صرفا به وجود این نشانه اکتفا نکنید.

 

به این نکته توجه کنید:

عصبی بودن، حواس پرتی، عدم تماس چشمی به دلیل ناراحتی ها و … را با دروغگویی اشتباه نگیرید. صرفا همیشه به دنبال یکی از نشانه های بالا در همسر خود نباشید و یکی از این رفتارها را به تنهایی به معنای دروغگویی همسرتان ندانید. مثلا فقط به این دلیل که وقتی شما یک سوال سخت از او پرسیدید او جرعه ای آب نوشید، نمی توان گفت او دروغ گو است. شاید همسرتان واقعا تشنه بوده است. به دنبال دسته ای از نشانه های بالا در همسر خود باشید. مثلا اگر او از برقراری ارتباط چشمی با شما دوری می کند، بی قرار است و در صحبت هایش ناسازگاری دیده می شود می توان نتیجه گرفت شما یک شوهر دروغگو و پنهان کار یا با یک همسر دروغگو دارید.

 

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #همسر_دروغگو #نشانه_های_دروغگویی_همسر #روانشناسی_همسر_دروغگو #مشاوره_ازدواج #دلایل_دروغگویی_همسر

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

آیا شما جز زن و شوهرهایی هستید که جدا از هم می خوابید؟ یا همیشه باید در یک تخت خواب و در کنار یکدیگر باشید؟ خیلی از زوجین از این موضوع که همسرم جدا از من میخوابه شکایت دارند. باید گفت تخت خواب مشترک و خوابیدن در کنار هم تاثیر بسزایی در زندگی زناشویی دارد. اما اینکه همیشه تاثیرات مثبتی را برای شما دارد را نمی توان به طور صد در صد بیان کرد.

 

چگونه همسر خود را به کنارهم خوابیدن ترغیب کنیم؟

برخی از زنان با ناراحتی می گویند شوهرم جای خوابش را جدا کرده است. و از سرد شدن روابط خود با همسر نگران هستند. شما باید به دنبال راهکارهایی باشید که همسرتان را به سمت تخت خواب مشترک پرواز می دهد. باید کاری کنید همسرتان از خوابیدن در کنار شما لذت ببرد و همیشه برای او تازگی داشته باشد و خسته نشود. در این قسمت 5 راهکار برای ترغیب همسر به خوابیدن در کنار شریک زندگی خود گفته شده است.

 

در مورد نیازها و خواسته های خود صحبت کنید

قبل از اینکه برای خوابیدن به اتاق خواب بروید در مورد نیازها و خواسته های خود آشکارا و صادقانه صحبت کنید. اگر با خروپف کردن همسرتان مشکلی دارید یا درمورد رابطه جنسی با همسرتان موضوعی وجود دارد و … با همسرتان صادقانه و به دور از بحث و جدل صحبت کنید. همچنین از همسرتان نیز بخواهید در مورد هر مشکلی که مربوط به اتاق خوابتان و تخت خواب مشترک شما می شود، صحبت کند. حتما به خواسته های همسرتان گوش کنید و تلاش کنید به آنها پاسخ مناسبی بدهید. اگر مشکلی و ناراحتی دارید می توانید با کمک مشاوره مشکلات خانوادگی آن ها را برطرف کنید و دیگر از همسرتان ناراحت و ناامید نباشید.

 

گاهی شما شروع کننده ارتباط باشید

همیشه منتظر نباشید همسرتان به سمت شما بیاید. گاهی شما شروع کننده ارتباط با همسرتان باشید. این برقراری ارتباط می تواند شروع یک ارتباط جنسی باشد و یا ارتباط عاطفی و … . مثلا هنگامیکه با هم دعوا کرده اید هرگز با عصبانیت و ناراحتی به رخت خواب نروید. اگر از برای معذرت خواهی از همسر پیش قدم نشد اشکالی ندارد شما جلو بروید و ارتباط از دست رفته خود با همسرتان را بازیابی کنید. حواستان باشد بعد از دعوا و یا هرگونه بحث و جدل با همسرتان، بدون او به رختخواب نروید ولی با عصبانیت نیز نروید. اول مشکل را حل کنید، آرامش خود را بدست بیاورید و بعد از آشتی کردن با همسر به رختخواب بروید.  این نکته برای رابطه جنسی نیز صدق می کند. گاهی همسرتان را با انجام اولین حرکت عاشقانه از سمت خود غافلگیر کنید.

 

به ظاهر خود در خانه و اتاق خواب اهمیت بدهید

همانطور که به ظاهر خود در مهمانی ها و خارج از خانه اهمیت می دهید، در خانه و همچنین اتاق خواب نیز به ظاهر و لباس های خود اهمیت بدهید. اگر از تنها خوابیدن مرد یا همسر خود رنج می برید پس به دنبال راه چاره برای بازگرداندن او در کنار خودتان باشید. لباس های زیبا بپوشید و خود را آراسته کنید. وقتی به خودتان اهمیت بدهید دیگران نیز به شما اهمیت می دهند. شلخته بودن را کنار بگذارید. همسرتان به سمت شما و خوابیدن در کنار شما می آید اگر بفهمد بخاطر او لباس های زیبا پوشیده اید و به ظاهر خود رسیدگی کرده اید.

 

برای کنار هم خوابیدن اشتیاق نشان دهید

اگر مشکلاتی را که در بالا گفته شد برای کنار هم خوابیدن ندارید و می توانید در کنار یکدیگر خواب خوبی داشته باشید پس نسبت به این موضوع اشتیاق نشان دهید. به او نشان دهید که دوست دارید شما را در آغوش بگیرد، نوازش کند و هنگام خواب شما را ببوسد و بخوابید. حتی می توانید در مورد این موضوع با او صحبت کنید. مسلما وقتی همسرتان متوجه اشتاق شما برای هم آغوشی با او بشود به سمت شما می آید و او نیز متقابلا دوست دارد که همیشه در کنار شما باشد حتی هنگام خوابیدن.

 

محیط اتاق خواب را از خسته کننده بودن نجات دهید

اینکه شما یا همسرتان خسته هستید و یا مشغله های زیادی در روز داشته اید همه درست است اما نباید اجازه دهید این خستگی و مشغله ها به تخت خواب شما راهی پیدا کند. کنار هم خوابیدن را به عنوان یک عادت روتین و یک روند تکراری نگاه نکنید. سعی کنید اتاق خواب خود را با ایده های تازه جذاب کنید. به تشک و بالشت خود و همسرتان اهمیت بدهید و یک بالشت مناسب برای خود و همسرتان انتخاب کنید. از شیطنت در اتاق خواب غافل نشوید و هربار یک راه جدید برای نجات دادن فضا از حالت خسته کننده، پیدا کنید.

 

#مشاوره_خانواده #جدا_خوابیدن_زن_و_شوهر #دلایل_جدا_خوابیدن_زن_و_شوهر #مشاوره_آویژه #روانشناسی_ازدواج #خوابیدن_زن_و_شوهر_کنارهم #مشاوره_ازدواج #مشاوره_روانشناسی

  • masoomeh ra