روانشناس من

در این وبلاگ شما می توانید مطالب مربوط به روانشناسی را مطالعه کنید

روانشناس من

در این وبلاگ شما می توانید مطالب مربوط به روانشناسی را مطالعه کنید

برای داشتن زندگی بهتر و لذت بخش تر می توانید از مطالبی که در اختیار شما قرار می دهم استفاده کنید. این مطالب در مورد زندگی زناشویی، روانشناسی خانواده و کودک و ... است که باعث درک عمیق تر مشکلات و بهبود روابط شما می شود.

۲۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به دنیا آمدن نوزاد باعث می شود زندگی مشترک زن و شوهر رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد و از یکنواخت بودن نجات پیدا کند. مسلما هنگامیکه شما برای اولین بار پدر یا مادر شدن را تجربه می کنید ممکن است تعادل برقرار کردن بین مسئولیت فرزندان، مسئولیت های خانه و یا مشغله های کاری، مسئولیت همسرداری و … برای شما سخت و یا غیرممکن باشد. اما نگران نباشید شما می توانید با تلاش و تمرکز برروی روابط خود، به احیای صمیمیت عاطفی از دست رفته با همسرتان کمک کنید. پیوند زناشویی خود را تقویت کنید و به یکدیگر یادآوری کنید هنوز همان زوجی هستید که در اوایل زندگی مشترک بودید.

ارتباط قوی، کلید موفقیت در زندگی زناشویی است. کارهایی را انجام بدهید که هم خودتان و هم همسرتان را شاد می کند. والدین شاد مسلما کودکان شادی دارند. برای احیای روابط خود و ساختن یک زندگی شاد در کنار فرزندان می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید. آنها به شما یاد می دهند که چگونه روابط عاشقانه خود و همسرتان را حفظ کنید و راهکارهایی برای بازگرداندن رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن را به شما آموزش می دهند. حواستان باشد شما دیگر مادر یا پدر شده اید پس باید بیشتر از قبل برای حفظ زندگی شاد و روابط سالم خود وقت بگذارید.

 

 

چرا روابط عاطفی بعد از بچه دار شدن کمرنگ می شوند؟

مهم ترین دلیل کمرنگ شدن رابطه شما با همسرتان این است که شما و همسرتان خسته هستید و زمان بسیار کمتری برای وقت گذارندن با هم، نسبت به قبل از تولد نوزاد دارید. پیدا کردن وقت آزاد برای باهم بیرون رفتن، لذت بردن از برخی کارها، قرارهای شام و … بسیار سخت می شود. نبود وقت و زیاد شدن مسئولیت ها باعث می شود که شریک زندگیتان احساس کند شما او را فراموش کرده اید و ارتباط عاطفی شما و همسرتان کمرنگ می شود.

 

چند درصد از زوج ها کمرنگ شدن روابط زناشویی را بعد از بچه دار شدن داشته اند؟

طبق تحقیقات 67 درصد از زوج ها، کاهش رضایت از رابطه را پس از تولد اولین نوزاد گزارش داده اند. این کاهش معمولاً بین شش ماهگی تا نه ماهگی پس از آمدن کودک به خانواده بوده است.

 

 

چگونه بعد از بچه دار شدن رابطه عاطفی خود را حفظ کنیم؟

برای صحبت کردن با همسر خود وقت بگذارید

برقراری ارتباط با شریک زندگی خود بسیار مهم است. این بگویید همسرم درک می کند باید مراقب فرزندمان باشم یا خودش می داند که تا چه اندازه او را دوست دارم اصلا درست نیست. شما باید دوست داشتن و رابطه عاشقانه خود را مانند قبل ازبچه دار شدن خود نشان دهید. همچنین اگر از همسرتان  به دلیل بی توجهی ها و یا کاهش رابطه عاطفی خود با او، ناراحت هستید. با همسرتان صحبت کنید. به جای اینکه ناراحتی ها را در سینه خود تلمبار کنید و به یک باره منفجر شوید. برای صحبت کردن با همسر خود روزانه وقت بگذارید. بزرگترین مشکل در برقراری ارتباط مفید، عدم صحبت کردن در مورد ناراحتی ها و نگرانی هاست.

در مورد آنچه نیاز دارید صادق باشید. آیا به آغوش همسرتان احتیاج دارید؟ یا اینکه شما را درک کند؟
از یکی از دوستان یا خویشاوندان بخواهید که از کودکتان نگهداری کنند تا بتوانید با همسرتان وقت بگذرانید. حتی اگر فقط برای پیاده روی در پارک باشد.
کارهای خانه را تقسیم کنید تا بتوانید زمان بیشتری با هم باشید.
وظایف مراقبت از کودک را نیز تقسیم کنید.
در مورد نحوه تربیت فرزندتان نیز با همسر خود صحبت کنید. مهم است که نگرش ها و نظرات او را در مورد تربیت و نگهداری از کودک  بدانید.

 

برای ارتباطات اهمیت قائل شوید و به چیزی توجه نکنید.

 

 

قدردانی و تشکر از همسرتان را فراموش نکنید

محبت و قدردانی خود از همسرتان را با روش های کوچک و در عین حال تاثیر گذار نشان بدهید. قدردانی و تشکر از همسر راز خوشبختی در زندگی زناشویی است. وقتی که بچه دار می شوید نیاز به قدردانی و تشکر در شما و همسرتان بیش از قبل احساس می شود. نوشتن یک نامه عاشقانه، متن های کوتاه و یا ارسال یک پیام قدردانی برای همسرتان به آنها کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به شما و زندگی مشترک خود داشته باشند. و آنها نیز برای حفظ رابطه عاطفی پس از بچه دار شدن تلاش کنند.

 

عشق و علاقه خود به همسرتان را نشان دهید

برای ساختن یک زندگی شاد و حفظ روابط عاطفی، داشتن رابطه عاشقانه بعد از بچه دار شدن بسیار مهم و ضروری است. سعی کنید بین همسر و فرزندتان در برقراری رابطه عاشقانه و ابراز علاقه و دوست داشتن، تعادل را برقرار کنید. فقط سال های اول ازدواج رفتارهای عاشقانه داشتن و سپس نشان ندادن عشق و علاقه به همسر، درست نیست. در هر مرحله از زندگی مشترک، با وجود هر نوع مشغله و کار، علاقه خود را به همسرتان نشان دهید. نشان ندادن عشق به همسر و ابراز نکردن علاقه خود باعث دلزدگی از زندگی می شود.

راه های ساده برای نشان دادن عشق به شریک زندگی:

داشتن صمیمیت فیزیکی

سعی کنید حتی بعد از بچه دار شدن روابط عاشقانه و فیزیکی خود را با همسرتان حفظ کنید بعنوان مثال می توانید از در آغوش گرفتن او، نوازش موهای همسرتان، بوسیدن و گرفتن دست هایش و … برای برقراری یک رابطه عاشقانه و نشان دادن عشق و علاقه خود استفاده کنید. داشتن یک ارتباط فیزیکی و جسمی با همسرتان باعث پررنگ شدن روابط عاطفی می شود.

از یادداشت های عاشقانه کمک بگیرید

برای همسرتان نامه عاشقانه بنویسید و یا جملاتی که دوست داشتن شما را نشان می دهند برروی برگه کاغذ بنویسید و آن را در مکان های مختلفی قرار بدهید. وقتی همسرتان این یادداشت ها را مشاهده کند مسلما خوشحال می شود و او نیز به فکر ابراز علاقه و عشق نسبت به شما می افتد.

به آنها بگویید که مراقب کودکان هستید تا کمی چرت بزنند یا دوش بگیرند

به همسرتان نشان بدهید که درک می کنید خسته هستند و نیاز به استراحت دارند. همسرتان را ببوسید و از او بخواهید کمی استراحت کند. و نگران نوزاد نباشد چون شما کاملا حواستان به او هست. دوش گرفتن باعث می شود خستگی از همسرتان دور شود.

به همسرتان اهمیت بدهید

قبل از اینکه به سرکار بروید برای همسرتان یک نوشیدنی آماده کنید و یا خوراکی مورد علاقه او را تهیه کنید. به او نشان دهید با وجود بچه ،عشق و علاقه شما به او نه تنها کم نشده بلکه افزایش یافته است و همچنان به او بیشتر از همه چیز اهمیت می دهید.

 از یک بوسه یا شاخه گل برای قدردانی استفاده کنید

از همسرتان حتی برای انجام دادن کوچکترین کارها تشکر کنید. از اینکه از فرزنداتان مراقبت می کند و همچنان حواسش به شما هست تشکر کنید. او را ببوسید و یا برایش گل یا هدیه بخرید. به او نشان بدهید که قدردانش هستید.

غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید (یا سفارش غذای مورد علاقه آنها را بدهید)

یک راه آسان برای نشان دادن عشق و علاقه پختن غذای مورد علاقه همسرتان است. این کار به همسرتان یادآوری می کند که همچنان حواستان به او و هرچیزی که او علاقه دارد هست. با این کار به همسرتان می گویید هنوز فراموشش نکرده اید و او را دوست دارید.

آنها را ماساژ دهید تا خستگی آنها کاهش یابد

ماساژ دادن و برقراری تماس فیزیکی با همسرتان برای ساختن یک شب عاشقانه بسیار راهکار عالی است. می توانید از دوش آب گرم نیز در کنار ماساژ دادن استفاده کنید. وقتی در کنار ماساژ دادن، محبت و عشق و علاقه شما باشد خستگی همسرتان محو می شود.

 

 

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #روابط_عاطفی_بعد_از_بچه_دار_شدن #مشاوره_کودک #مشاوره_تربیت_کودک #حفظ_روابط_عاشقانه #داشتن_رابطه_جنسی_بعد_از_بچه_دار_شدن

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

همه خانواده ها در برهه ای زمان دوران پر تلاطمی را پشت سر می گذارند و مشکلات خانوادگی متفاوتی آن ها را آزار می دهد. تشکیل خانواده شاد و پر انرژی کار آسانی نیست. سختی های زندگی یک فرصت برای قوی تر شدن و ارزشمند تر شدن هستند. پس هرگز به دلیل اختلاف نظرهای سطحی در خانواده و یا مشکلات پیش پا افتاده ای که ممکن است برای هر خانواده ای بوجود بیاید، نگران نباشید. فقط باید به دنبال راه حل برای فرار از مشکلات و تعارضات خانوادگی باشید. برای ساختن یک خانواده عالی و پر نشاط همه اعضای خانواده با یکدیگر تلاش کنید. مطمئن باشید وقتی همه اعضای خانواده بخواهند زندگی شاد و خانواده عالی داشته باشند و برای آن تلاش کنند حتما اتفاق خواهد افتاد.

 

 

چرا من در محیط خانواده عصبانی و ناراحت هستم؟

عواملی که باعث می شود فرد از خانواده یا اعضای خانواده خود متنفر شود، می تواند متفاوت باشد. رفتارهای سمی، سوء استفاده، بی توجهی یا تعارض تنها چند عاملی هستند که می توانند به احساس عصبانیت و دلزدگی از خانواده منجر شوند.

 

مشکلات خانوادگی و  دعوا در خانواده، تا چه میزان طبیعی است؟

فکر میکنید خانواده اتان بیشتر از بقیه دعوا می کنند؟ تحقیقات جدید نشان داده است که والدین سالانه به طور متوسط ۲۱۸۴ دعوا با فرزندان خود دارند. خانواده ها هر روز حدود 6 بار با هم اختلاف نظر دارند که در مجموع 42 بار در هفته یا 182 بار در ماه است.

 

مشاوره خانواده چگونه می تواند به حل مشکلات خانوادگی کمک کند؟

مطالعات زیادی در طول سالیان سال بر روی اهمیت مشاوره و درمان و بهبود روابط خانوادگی مورد بررسی قرار گرفته است. بعضی از افراد این سوال را دارند که برای حل مشکلات خانوادگی به کجا مراجعه کنم؟ باید گفت بهترین گزینه برای حل مشکلات شما مراجعه به یک مشاوره خانواده است. مشاوره خانواده و زوجین باعث:

 درک و همدلی بیشتر زن و شوهر و کل اعضای خانواده می شود.

تعارضات را به راحتی حل می کند.

راه حل های موثری برای حل مشکلات ارائه می دهد.

به کمرنگ شدن مشکلات و افزایش آرامش و ارتباط سالم کمک می کند.

باعث تقویت قدرت تصمیم گیری در هنگام مواجه با مشکلات می شود.

 

#مشاوره_خانواده #مشکلات_خانوادگی #روانشناسی_مشکلات_خانوادگی #مشاوره_آویژه #مشاوره_کودک #مشاوره_ازدواج #علت_مشکلات_خانوادگی

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

 

هدف از زندگی مشترک رسیدن به تکامل و ساختن یک زندگی عالی و شاد در کنار یکدیگر است. اگر قبول کرده اید با خانواده همسر زندگی کنید پس دیگر نباید به خود انرژی منفی بدهید. به دنبال راهکارهایی برای حفظ خوشبختی و روابط سالم خود باشید. شاید زندگی در کنار خانواده شوهر سخت باشد ولی غیر ممکن نیست و شما می توانید  بهترین ها را بسازید شک نکنید. حتی گاهی این یک ایده خوب برای پس انداز کردن و شروع به ساختن یک خانه مستقل است. اگر همچنان شک دارید و یا نتوانسته اید روابط درستی با خانواده همسر برقرار کنید می توانید از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

 

 

آیا زندگی زوجین با پدر و مادر یا سایر اعضای خانواده معمول است؟

طبق تحقیقات اکثر زنان بیشتر تمایل دارند با همسر و شریک زندگی خود در یک خانه مستقل زندگی کنند. حتی آن دسته از خانواده هایی که زندگی با خانواده شوهر را یک رسم و عادت می دانند نیز دخترانشان اکثرا تمایل به زندگی جداگانه با همسر خود دارند. مگر اینکه از نظر اقتصادی و یا شرایط زندگی و خانواده مجبور باشند زندگی با خانواده شوهر را بپذیرند.

 

 

آیا زندگی با والدین در ازدواج تاثیری دارد؟

مسلما زندگی با والدین همسر برای روابط و زندگی مشترک زوجین بی تاثیر نیست. طبق تحقیقات، زوج هایی که رابطه نزدیک تری با هم داشته اند و یکدیگر را بهتر درک می کنند و برای هدف مشخصی زندگی می کرند بهتر توانسته اند با زندگی با خانواده همسر مواجه بشوند.

 

 

مزایای زندگی در کنار خانواده همسر

پدر و مادر هر دو دلسوز فرزندان خود هستند و مسلما برای اینکه فرزندانشان زندگی شادی داشته باشند، تلاش می کنند. زندگی در کنار خانواده همسر درست است که مشکلاتی را به همراه دارد اما خالی از لطف نیز نیست. شما باید خودتان تصمیم بگیرید که معایب و مشکلات را بیشتر در نظر می گیرید یا مزیت های زندگی با خانواده همسر. ما در کنار معایب، مزیت ها را نیز گفته ایم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

 

تعامل شوهر و زن با والدین و یا خواهر و برادر

زندگی با خانواده شوهر فرصت خوبی است تا شما ببینید همسرتان چگونه با خویشاوندان خود که هرروز آنها را می بیند رفتار می کند. شما می توانید به خصوصیات اخلاقی شوهرتان در کنار خانواده و در اجتماع پی ببرید و بدانید که او دقیقا چه نوع شخصیتی دارد. حتی می توانید ویژگی های بیشتری از او را بفهمید و این کار با پرسیدن از خواهر یا برادرش امکان پذیر است چراکه آنها سالیان زیادی را در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و از اخلاق و خلقیات هم باخبر هستند.

 

استفاده از تجربیات والدین در تربیت فرزند

اگر شما برای اولین بار است که مادر یا پدر شدن را تجربه می کنید. زندگی با خانواده همسیر این کمک را به شما می کند تا از تجربه های والدین برای تربیت و رشد نوزاد خود استفاده کنید. شما تجربه اولتان است شاید خیلی از مواقع حتی دلیل گریه های نوزاد خود را نیز ندانید و والدین همسرتان به راحتی فرزندتان را ساکت کنند. می توانید از آنها برای نگهداری از کودکتان کمک بگیرید تا به کارهایتان برسید.

 

ایجاد فرصت دوست داشتن کسی جز همسر و بستگان نزدیک

ازدواج کردن و شروع زندگی مشترک، خانواده و بستگان شما را دو برابر می کند. شما دیگر علاوه بر خانواده خودتان با خانواده همسرتان نیز آمد و شد دارید. زندگی در خانه پدری همسرتان در کنار خانواده اش به شما این موقعیت را می دهد که بهتر و بیشتر بتوانید ارتباط سالم برقرار کنید. و آنها را مانند خانواده خود دوست داشته باشید. این یک فرصت است که قلب شما رشد کند.

 

کمک به یادگیری مهارت های زندگی

اگر مادرشوهر شما یک زن کد بانو و زرنگ باشد شما می توانید از مهارت ها و تجربیات او در زندگی مشترک نهایت استفاده را بکنید. او می تواند یک معلم آشپزی خوب برای شما باشد و یا مهارت های مورد نیاز برای زندگی مشترک را به شما آموزش بدهد.

 

ایجاد یک محیط صمیمی بین شما و همسرتان و کمک به برطرف کردن مشکلات

اگر خانواده همسر شما انسان های عالی و با شخصیتی باشند نه تنها باعث جدایی شما از همسرتان نمی شوند بلکه به برقراری یک ارتباط مفید و زندگی شاد به شما و همسرتان کمک می کنند. ممکن است شما و همسرتان بر سر مسائلی باهم قهر باشید. آنها با شیوه ای درست و رفتاری به جا و محترم باعث آشتی با همسر و ایجاد آرامش و شادی در زندگی شما می شوند.

 منبع: زندگی با خانواده شوهر در یک خانه

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #زندگی_با_خانواده_همسر #مشکلات_زندگی_با_مادرشوهر #روانشناسی_زندگی_با_خانواده_همسر #مزیت_زندگی_با_خانواده_همسر #زندگی_مشترک #مشاوره_ازدواج #مشاوره_طلاق

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

آیا نگران قهرهای مداوم و آشتی کردن های سخت همسرتان هستید؟ قهر کردن همسر و صحبت نکردن او می تواند خیلی ناراحت کننده باشد و باعث ناامیدی و دلزدگی شما از زندگی شود. وقتی در یک خانه زندگی می کنید اما همسرتان به خاطر اشتباه شما دیگر با شما صحبت نمی کند فضای کلافه کننده و استرس زا ایجاد می شود.

قهر و آشتی در زندگی مشترک یکی از موضوعات غیر قابل انکار است. هیچ زوجی وجود ندارد که حداقل یکبار طعم قهر کردن همسرش را نچشیده باشد. مسلما همه ما به دنبال یک زندگی شاد و به دور از قهر و ناراحتی هستیم. اما با توجه به اینکه همه انسان ها متفاوت از یکدیگر هستند و طرز فکر، فرهنگ و نیازهای متفاوتی دارند پس نبود ناراحتی و مشکل و اختلاف نظر در زندگی مشترک نیز غیر ممکن است. مهم این است که اجازه ندهید این ناراحتی های کوچک به یک کینه و غم و غصه بزرگ تبدیل شود. باید همان ابتدا از همسرتان عذرخواهی کنید و به فکر آشتی کردن و دلجویی از همسرتان باشید. نگذارید این موضوعات پیش پا افتاده زندگی را به کام شما وهمسرتان تلخ کند.

از جملات و نامه های عاشقانه برای آشتی کردن استفاده کنید

می توانید در کنار هدیه خود از جملاتی برای آشتی با همسر خود استفاده کنید. یا حتی یک نامه برای او بنویسید و در مورد اینکه از کارهای خود پشیمان هستید صحبت کنید. از او بخواهید که به این وضعیت پایان بدهد و قهر کردن را کنار بگذارد تا با هم یک زندگی سالم و شاد را شروع کنید. در اینجا چند جمله کوتاه برای ایده گرفتن شما گذاشته ایم، می توانید در نامه خود از این جملات استفاده کنید:

من به دنبال آشتی با عشقم هستم، لطفا مرا ببخش همسر عزیزم می دانم کاری که کردم اشتباه بود. کاش قبل از اقدام به آن فکر می کردم. لطفا با من آشتی کن.

هیچ بهانه ای برای کاری که انجام دادم وجود ندارد، می دانم که اشتباه کرده ام اما به تو قول می دهم که جبران کنم لطفا با من آشتی کن. من طاقت قهر کردن تو را ندارم بهترین همسر دنیا.

روش صحبت من با تو اشتباه بود و من متوجه آسیب دیدن تو نشده ام. خواهش می کنم قلبت را از من دور نکن. به من فرصت جبران بده و قهر نکن.

 

برای او یک شاخه گل و یا هدیه کوچکی بخرید

می توانید هدیه ای را بعنوان هدیه آشتی کنان انتخاب کنید. او را به یک مکان زیبا ببرید و از او تقاضا کنید که به قهر خود پایان بدهد. هدیه دادن می تواند بسیار موثر باشد و نیاز نیست حتما هدیه گران قیمتی را بخرید. در این مواقع خریدن یک شاخه گل نیز می تواند آرامش و نشاط را به زندگی شما برگرداند.

 

غذای مورد علاقه همسرتان را بپزید یا او را به رستوران ببرید

برای پایان دادن به قهر شوهرتان می توانید غذای مورد علاقه اش را بپزید. وقتی او خسته از سرکار با ظاهری گرفته به خانه می آید. با دیدن میز شام می تواند این نتیجه را بگیرد که شما هنوز به فکر او هستید و می خواهید زندگی شیرینی را در کنار هم بسازید. همچنین اگر خانومتان از شما ناراحت است و با شما قهر کرده او را به یک رستوران دعوت کنید و مطابق با نظر همسرتان غذا سفارش بدهید. این کار نیز به همسرتان یادآوری می کند که هنوز اولویت زندگی شماست و شما برای او وقت می گذارید.

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #آشتی_با_همسر #راهکار_آشتی_با_همسر #مشاوره_طلاق #مشاوره_ازدواج #آشتی_با_عشقم #نامه_آشتی_با_همسر

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

 

سعی کنید او را عصبانی نکنید و علت آن را ریشه یابی کنید. اگر مقصر همسرتان بود و تلاش های شما نیز نتیجه نداد سعی کنید  خانواده تان را برای حل اختلاف واسطه کنید. اگر کارساز نبود حتما  با او به مشاور مراجعه کنید.

 

همسرم قبول نمی کند که اشتباه کرده و مدام باید به خاطر کاری که نکردم عذرخواهی کنیم. راه حل شما چیست؟

اگر اشتباهش را با گفتگو و مذاکره نپذیرفت آنوقت مشکل شما نیستید، مشکل خود اوست. در این شرایط همسرتان نیاز به مشاوره دارد. احتمالا بهانه گیر است و به دنبال بهانه می گردد تا به نحوی خودش را خالی کند.

 

هیچ انسانی کامل نیست. همه افراد در زندگی خود دچار اشتباه می شوند و مهم این است که از این اشتباه درس بگیرند و مجدد آن را تکرار نکنند. آیا برای شما نیز معذرت خواهی از همسر سخت است و نمی دانید چطور ناراحتی هایی که به وجود آمده است را حل کنید؟ یادگیری نحوه ابراز تاسف کلید حفظ یک رابطه سالم است. هنگامیکه اشتباهی مرتکب می شوید، غرور خود را زمین بگذارید و بپذیرید که باید از همسر خود عذرخواهی کنید. معذرت خواهی از شوهر یا معذرت خواهی مرد از زن باعث حفظ زندگی مشترک و محکم شدن روابط می شود.

 

بخشیدن و شروع دوباره زندگی شاد همیشه سریع اتفاق نخواهد افتاد. عذرخواهی از همسر همیشه راه حل جواب دادنی نیست. این بستگی دارد که شما چه اشتباهی را مرتکب شده باشید. آیا اشتباه شما باعث آسیب رساندن جسمی و یا روحی شدید به همسرتان شده است یا نه. مسلما بخشیدن خیانت با بخشیدن یک فریاد یا عصبانیت کوتاه بسیار متفاوت است. اگر شما باعث بوجود آمدن مشکلات عمیق در زندگی خود شده باشید و یا برای بار چندم اشتباهی را تکرار کرده باشید مسلما بخشیدن آسان نیست و شما باید به همسرتان حق بدهید. اگر به تنهایی نمی توانید ناراحتی را از دل همسرتان در بیاورید و یا همسرتان به هیچ وجه راضی به بخشیدن شما نمی شود. می توانید از یک مشاوره خانواده کمک بگیرید. برای ساختن یک زندگی شاد مجدد تلاش کنید و حواستان باشد دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #عذرخواهی_از_همسر #متن_معذرت_خواهی_از_همسر #راه_های_معذرت_خواهی_از_همسر #روانشناسی_ازدواج #زندگی_زناشویی

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

 

اکثر اوقات دلیل اصلی پنهان کاری این است که فرد از صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن موضوع احساس امنیت ندارد. شاید او فکر می کند که شما رازهایش را برملا می کنید و یا او را به خاطر اشتباهی که انجام داده است سرزنش خواهید کرد. گاهی دلیل پنهان کاری می تواند ترس از دست دادن شما باشد.

 

 

آیا در زندگی مشترک باید حریم خصوصی در رابطه با موبایل وجود داشته باشد؟

رفتن سر گوشی همسر بدون اجازه گرفتن از او و یا بررسی و چک کردن تلفن همراهش بسیار کار اشتباهی است. اما از طرف دیگر مخفی نگه داشتن تلفن همراه و یا نگفتن رمز و پنهان کردن آن نیز اصلا درست نیست و باعث شک و بدبینی همسر می شود. در زندگی مشترک، زوجین باید همیشه به تلفن همراه یکدیگر دسترسی داشته باشند اما جاسوسی نکنند.

 

 

نشانه های پنهان کاری همسر چیست؟

حس ششم یا شهود شما به شما اخطار می دهد

گاهی اوقات ساده ترین راه برای اینکه بفهمید کسی چیزی را از شما پنهان می کند این است که به حرف دلتان گوش دهید. شما همسرتان را تقریبا بهتر از هرکسی می شناسید. آیا چیزی درون شما به شما می گوید که او پنهان کاری می کند؟ البته وقتی حتی کوچکترین نشانه ای از مخفی کاری ندارید، این احساس را به عنوان دلیل اصلی در نظر نگیرید. فقط به کمک این احساس شما می توانید دقت خود را نسبت به زندگیتان افزایش دهید و به دنبال نشانه های دیگر برای پنهان کاری باشید.

 

نسبت به قبل رازدارتر شده است

اگر قبلا حتی از کوچکترین مسائل مربوط به همسرتان آگاهی داشتید اما حالا حتی نمی دانید کجاست و یا چه موقع به خانه می آید. پس شک کنید. تغییر ناگهانی در برنامه یا رفتار  یکی از علائمی است که نشان می دهد همسرتان مخفی کاری می کند. آیا دیرتر از همیشه از سرکار می آید؟ آیا علایق و سرگرمی های او تغییر کرده است؟ آیا ناراحت و عصبانی است و حوصله شما را ندارد؟ همگی نشانه ای از مخفی کاری است.

 

صمیمیت عاطفی وجود ندارد

هنگامیکه شکاف بزرگ عاطفی بین شما و همسرتان می افتد باید به دنبال علت آن و راه هایی برای از بین بردن این شکاف باشید. اگر صمیمت عاطفی از طرف همسرتان تخریب شده است و او دیگر مانند قبل با شما ارتباط عاطفی برقرار نمی کند یک هشدار پنهان کاری است. اگر همسرتان از شما موضوعی را پنهان کند دیگر نمی تواند با شما مانند قبل ارتباط برقرار کند. جملات عاشقانه و محبت های بی منت او تمام می شود و به جایش یک انسان خشک و بی حوصله جایگزین می شود.

 

دسترسی به همسرتان سخت شده باشد

آیا همسرتان همیشه در طول روز با شما تماس می گرفت و یا عادت به پیام های شیرین و عاشقانه از سمت همسرتان دارید اما او تغییر کرده است؟ یکی از نشانه هایی که به شما هشدار می دهد همسرتان موضوعی را از شما مخفی می کند این است که او ناگهان غیر قابل دسترس می شود. اگر بین همسر و فرزندانتان و یا بین همسر و شما فاصله افتاده است و او هیچ موقع در دسترس خانواده خود نیست و بهانه های الکی برای این عدم دسترسی جور می کند شک کنید که او راز مخفی از شما دارد.

 

به صورت تک نفره تصمیم می گیرد

اگر قبلا شما یک خانواده منسجم و منظم بوده باشید که تمام تصمیم های مربوط به خانواده و زندگی مشترک را دو نفره می گرفتید و به یک نظر واحد می رسیدید اما الان همسرتان به تنهایی و بدون مشورت با شما تصمیم می گیرید کمی جای تعجب دارد. از او در این باره سوال کنید شاید کاری دارد که از شما پنهان می کند.

 

در مورد حقوق دریافتی و یا پول پس انداز شده دروغ می گوید

یکی از علائم هشدار دهنده مهمی که همسرتان چیزی را از شما پنهان می کند این است که دلیلی برای مخارج و هزینه ها ندارد. او دیگر در مورد حقوق خود و خرج و مخارج صحبت نمی کند. در این صورت این احتمال وجود دارد که او مخفیانه به کسی پول قرض داده است.

#مشاوره_خانواده #همسر_پنهان_کار#مشاوره_آویژه #علت_پنهان_کاری_همسر #برخورد_یا_همسر_پنهان_کار #تشخیص_همسر_پنهان_کار #روانشناسی_پنهان_کاری_همسر #مشاوره_ازدواج

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

حسادت

حسادت به دیگران و یا به هر چیزی که با همسر شما در ارتباط است مثل کار، همکاران و … می تواند یکی از علت های دعواهای مکرر باشد. مقایسه زندگی خود با دیگران و یا مقایسه همسر و فرزندانتان با آشناها یک کار بسیار اشتباه و آسیب رسان است.

راه حل

برروی کاغذ در مورد خوبی ها و مهارت هایی که در زندگی خود دارید بنویسد. در مورد نکات مثبت همسر و فرزندان خود بنویسید و آنها را برای خود تکرار کنید. تا متوجه شوید که زندگی شما نیز قشنگی ها و خوبی های خاص خودش را دارد. حسادت نکردن به دیگران راز خوشبختی در زندگی زناشویی است

 

مرور اشتباهات گذشته

کم نیستند زن و شوهر هایی که دائم در مورد آنچه که در گذشته رخ داده و باعث ناراحتی شده است بحث می کنند. اینکه دائم در مورد اشتباهاتی که همسرتان انجام داده او را سرزنش کنید باعث ایجاد افسردگی، نزدیک شدن به پایان زندگی مشترک خود و دلزدگی از زندگی می شوید. مرور اشتباهات گذشته بسیار عادت بد و اشتباهی است.

راه حل

در روانشناسی دعوای زناشویی این نکته ذکر می شود که گذشته را فراموش کن و اصلا نسبت به آنچه اتفاق افتاده است کینه به دل نگیر. چون هم باعث آزار رساندن به جسم و روح خود می شود و هم باعث آزار دیگران.

 

دعوا بر سر خانواده ها

این موضوع که خانواده چه کسی مهم تر هست. و یا کدام خانواده اولویت دارد؟ باعث دعوای زیادی بین زن و شوهر می شود. اولویت دادن به خانواده خود و یا همسر، دعوا بر سر دخالت های خانواده ها و یا مشکلاتی از این قبیل برای هر زن و شوهری پیش می آید. هنگامیکه خانواده شما و یا همسرتان در مورد موضوعی که در زندگی مشترک شما رخ داده نظر می دهند و یا  هنگامیکه دعوا و مشاجره های شما و همسرتان بین خانواده ها نیز مطرح می شود و آنها را نیز در گیر می کند. همه این ها به شدت به زندگی مشترک شما اسیب می زند.

راه حل

شما و همسرتان باید سعی کنید مسائل مربوط به زندگی مشترک خود را خودتان حل کنید و نگذارید به گوش خانواده ها برسد. هر خانواده ای سمت فرزند خودش است. و در نتیجه آن احترام ها از بین می رود. اگر خودتان و همسرتان نتوانستید مشکلات خود را به تنهایی حل کنید بهتر است به جای مشورت با خانواده هایتان از مشاوره حضوری خانواده استفاده کنید.

 

 نبود صمیمیت و محبت

بعد از گذشت سال های اول از زندگی مشترک برخی از زوجین دیگر مثل قبل از راه هایی برای ابراز عشق و علاقه خود به همسر استفاده نمی کنند. مشغله های کاری، مشکلات اقتصادی، به دنیا آمدن فرزندان، نبود وقت برای یکدیگر و … همه باعث کمرنگ شدن صمیمیت و محبت بین زوج ها می شود. این نبود محبت را زوجین تا جایی تحمل می کنند و وقتی که بیش از حد شد، صبرشان لبریز می شود و دعواهای مکرر بین زن و شوهر شروع می شود. نبود محبت و صمیمیت باعث کمرنگ شدن ارتباط جنسی زن و شوهر نیز می شود که به شدت آسیب زا است.

راه حل

حتی اگر 50 سال نیز از زندگی مشترک شما بگذرد باز نیاز به محبت و دوست داشتن همچنان ادامه خواهد داشت و گاهی حتی بیشتر از قبل نیز می شود. پس همسرتان را فراموش نکنید. در کنار تمام دغدغه ها و مشغله هایی که دارید برای او نیز وقت بگذارید، به او مهربانی کنید و از جملات عاشقانه در مکالمات خود استفاده کنید.

 

برخی از عادت ها

جویدن غذا با صدای بلند، اعتیاد به تلفن همراه و یا فضای مجازی، وقت شناس نبودن و .. از عادت های آزار دهنده ای است که باعث دعوا بین زن و شوهر می شود. اینکه همسرتان با صدای بلند در کنار شما غذا می خورد و یا نوشیدنی اش را با بیشترین صدای ممکن سر می کشد واقعا آزار دهنده است اما با دعوا و بحث حل نمی شود.

راه حل

این موضوع آنقدر جدی نیست که نتوان آن را حل کرد. ولی نباید هر بار به خاطر این عادت های غلط با همسر خود دعوا کرد. در مورد اینکه چه عادت هایی از همسرتان شما را آزار می دهد و چگونه می توان راهی برای حذف آنها پیدا کرد با همسر خود صحبت کنید. او باید تمرین کند که این عادت ها را از بین ببرد.

 

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #روانشناسی_دعوای_زن_و_شوهر #علت_دعوا_زن_و_شوهر #راهکار_جلوگیری_از_دعوا_زناشویی #مشاوره_طلاق #مشاوره_ازدواج

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

 

مشاوره حضوری زمانی است که فرد مراجعه کننده و مشاور هر دو به صورت رو در رو همدیگر را ملاقات کنند. این نوع مشاوره در یک محیط خصوصی و محرمانه انجام می گیرد.

اگر به دنبال بهترین مشاوره حضوری در غرب تهران هستید آویژه بهترین گزینه برای شماست.

 در مشاوره حضوری آویژه مشاور و یا روانشناس با مراجعه کننده ارتباط موثری برقرار می کند و به او کمک می کند تا در مورد نارضایتی ها و تجربه های غم انگیز زندگی خود صحبت کند تا به او برای برطرف کردن آنها کمک کند.

مرکز مشاوره آویژه یک مشاوره حضوری در تهران است که بهترین مکان برای رفع بیماری های روانی در زمان کم و بدون نیاز به جلسات خسته کننده و طولانی مدت است.

مرکز مشاوره خانواده حضوری برای مراجعه حضوری تک به تک اعضای خانواده و یا همه اعضا با هم راه اندازی شده است تا مشکلاتی که در محیط خانواده وجود دارد را رفع کنند و خانواده ای شاد و پر انرژی بسازند. بهترین مشاوره حضوری خانواده در تهران آویژه است که خانواده شما را به سمت یک خانواده شاد و پرانرژی سوق می دهد.

یک روانشناس خوب با دقت و حوصله به مراجعه کننده گوش می دهد و او را درک می کند. سپس به او کمک می کند تا راه حل هایی برای مشکلش پیدا کند و دید او را نسبت به آنها عوض می کند. این یک رویکرد عالی از یک روانشناس خوب در تهران یعنی روانشناس آویژه است.

مشاوره حضوری راهی برای امکان انتخاب یا تغییر یا کاهش سردرگمی هاست.

مشاوران  آویژه که جز بهترین مشاوره حضوری در تهران هستند، هرگز قضاوت نمی کنند و از مراجعه کننده سو استفاده نمی کنند.

 

 

 

مشاوره چیست ؟

مشاوره نوعی درمان است که به فرد کمک می کند بر مشکلات خود غلبه کند. علاوه بر این، به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را به دست آورند. مشاوره یک فرایند کمک به فرد برای غلبه بر مشکلات و ناراحتی هاست.

 

مدت زمان مشاوره چقدر است؟

مدت زمان مشاوره برای هر فردی با توجه به مشکلات و احساسات و روحیه خود فرد متفاوت خواهد بود. و نمی توان به صورت دقیق و قطعی برای تمام افراد یک مدت زمان مشخصی را تعیین کرد. اما به طور کلی و طبق تحقیقات انجام شده میانگین زمان برای مشاوره اولیه بین 30 تا 40 دقیقه بوده است. که گاهی این زمان بیشتر و یا گاهی کمتر شده است.

 

مشاوره حضوری خانواده به صورت تک نفری برگزار می شود یا خانوادگی؟

اینکه شما برای مشاوره خانواده از مشاوره گروهی استفاده کنید. و یا از مشاوره فردی بستگی به نظر مشاور و همچنین بستگی به نظر خودتان دارد. گاهی افراد نیاز دارند که به تنهایی در مورد مشکلات و ناراحتی های خود صحبت کنند. و گاهی نیاز است برای ارائه راه حل ها و تصمیم گیری ها در مورد خانواده به صورت چند نفری و خانوادگی در جلسات حضوری مشاوره شرکت کرد.

 

منبع: بهترین مشاوره حضوری روانشناسی در غرب تهران

 

#مشاوره_خانواده #مشاوره_حضوری_در_تهران #مشاوره_آویژه #بهترین_روانشناس #بهترین_مشاوره_حضوری_در_تهران #مشاوره_خانواده_حضوری

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

هیچ زن و شوهری به دنبال یک رابطه شکست خورده و ناسالم نیست. هر زوجی دوست دارد که در کنار همسرش بهترین زندگی را رقم بزند. و تمام تلاش خود را می کند که خطایی نکند که باعث ناراحتی و یا باعث بوجود آمدن مشکل در رابطه او با همسرش شود. اشتباهات مردان در زندگی و اشتباهات زنان باعث ایجاد مشکلاتی در ارتباط آنها با یکدیگر و کمرنگ شدن زندگی شاد می شود.

گاهی زن یا مرد متوجه این نمی شود که رفتار اشتباهی را انجام داده است. و مجدد این کار را تکرار خواهد کرد. سعی کنید با همسر خود رفیق باشید تا بتوانید به راحتی اشتباهات و خطاهای همدیگر را گوش زد کنید. با توجه به اشتباهات رایج زنان در روابط و زندگی مشترک که در بالا گفته شده است می توانید زندگی خود را بهبود ببخشید. و سعی کنید این خطاها و اشتباهات را مرتکب نشوید.

 

 

بزرگترین اشتباه در یک رابطه چیست؟

رایج ترین اشتباهاتی که زوج ها مرتکب می شوند این است که به حرف یکدیگر گوش نمی دهند، برای شریک زندگی خود ارزش قائل نمی شوند و برای دوری از مشاجره و دعوا مشکلات و ناراحتی های خود را بیان نمی کنند.

 

یک زن متاهل خوب چگونه رفتار می کند؟

یک همسر خوب هم مراقب و هم دلسوز خانواده خود است. او نسبت به نیازهای خانواده حساس است و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و کاستی ها انجام می دهد. وقتی شوهرش ناامید است می ‌فهمد و سعی می ‌کند او را خوشحال کند. یک زن خوب باعث می شود خانواده اش در هیچ جنبه ای از زندگی خود دچار کمبود و مشکل نشود.

 

 

اینکه بگوییم در یک زندگی مشترک اشتباهاتی وجود ندارد یک حرف محال است. انسان جایز الخطاست و هرکسی اشتباهاتی را چه در زندگی فردی و چه در زندگی مشترک انجام می دهد که با نتیجه و تاوان آن روبرو می شود. یکی از دلایلی که ما مرتکب اشتباه می شویم این است که انسان هرروز در حال کشف و تجربه چیزهای جدید است. ایجاد یک رابطه قوی و زندگی مشترک عالی کار یک روزه نیست. وقتی دو نفرازدواج می کنند هرکدام طرز فکر و فرهنگ مختلفی را دارند و متفاوت از یکدیگر تربیت شده اند پس احتمال بروز خطا از هر کدام زوجین وجود دارد.

منبع: اشتباهات بزرگ زنان

#مشاوره_خانواده #مشاوره_آویژه #اشتباهات_زنان_در_زندگی_مشترک #روانشناسی_زنان #مشاوره_رفتار_اشتباه_زنان #مشاوره-فردی #رواشناسی_ازدواج

  • masoomeh ra
  • ۰
  • ۰

در زندگی مشترک زن و شوهر باید در هنگام سختی ها و مشکلات یکدیگر را درک کنند. شما باید به عنوان یک مرد قبل از ازدواج بدانید که با دختر پریود چگونه رفتار کنید. وقتی شما در دوران پریودی به همسر خود بها بدهید و مراقب او باشید، او نیز بعد از اینکه حالش بهتر شد حتما محبت شما را جبران خواهد کرد. زندگی مشترک صحنه ای برای از خودگذشتگی و همدلی است. هر چقدر که شما احترام بیشتری برای همسر خود قائل شوید و بهتر او را درک کنید و دوست داشته باشید، زندگی شاد تر و روابط سالم تری را خواهید داشت. حتما در مورد دوران پریودی و نیازهای زن در زمان پریودی مطالب زیادی مطالعه کنید و سطح آگاهی خود را بالا ببرید تا بتوانید همسرتان را بهتر درک کنید. اگر نیاز به کمک و راهنمایی بیشتری دارید می توانید به مشاوره خانواده مراجعه کنید.

 

وظیفه مرد در دوران قاعدگی زن چیست؟

 شما به عنوان شریک زندگی همسرتان می توانید باعث بهتر شدن حال او در دوران پریودی شوید. رفتار مرد درزمان پریودی همسر به شدت بر زندگی آنها و روابط سالم تاثیر گذار خواهد بود. در زیر راه حل هایی برای ارتباط با همسر در دوران قاعدگی گفته شده است. در زمان پریودی با زنان چگونه رفتار کنیم؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید پس حتما ادامه مطالب را مطالعه کنید.

 

حواستان به زمان و سیکل پریودی همسرتان باشد

برخی از مردان می گویند از کجا بفهمیم همسرمان پریود است؟ باید گفت شما به عنوان شریک زندگی او باید از زمان های پریودی و سیکل قاعدگی همسرتان اطلاع داشته باشید. تا زمانی که همسرتان این دوره را سپری می کند از او مراقبت کنید. پیگیری قاعدگی او باعث می شود همسرتان در کنار شما احساس امنیت کند و بفهمد که شما توجه زیادی به او دارید و برای شما ارزشمند است. اگر احساس می کنید که زمان پریودی همسرتان را فراموش می کنید می توانید از یک تقویم استفاده کنید و تاریخ ها را در آن ثبت کنید. اطلاع از زمان پریودی همسر باعث می شود بهتر نوسانات خلقی او را درک کنید و علت تغییرات خلق و خوی آنها را متوجه شوید.

 

به همسرتان در انجام دادن کارهایش کمک کنید

به همسرتان در انجام دادن کارهایش کمک کنید چه کارهایی که در خانه دارد و چه کارهایی که مربوط به شغل اوست. وقتی در کنار او باشید و همراهی اش کنید، همسرتان احساس آرامش می کند و انجام کارها برایش راحتتر می شود. همراهی شریک زندگیتان راز خوشبختی در زندگی زناشویی است و باعث می شود از داشتن شما احساس خوشبختی کند. به عنوان شریک زندگی به او در کارهای خانه کمک کنید. غذا را آماده کنید، صبحانه برای او ببرید، لباس ها را بشویید و یا ظرف های غذا را بشویید. باور کنید انجام دادن این کار ها نه تنها بد و زشت نیست بلکه خوشبختی و زندگی شاد را به خانه شما می آورد.

 

نسبت به همسرتان و رفتارهایش صبور باشید

در زمان پریودی زن ها به شدت بی منطق و عصبانی می شوند. نسبت به رفتارهای همسرتان در این دوران صبور باشید و تا حد ممکن عصبانی نشوید. حواستان باشد همسرتان خودش هم دوست ندارد چنین رفتارهای غیر منطقی داشته باشد و تمام این رفتارها و تغییرات ناشی از تغییرات هورمونی است و او گناهی ندارد. همه ی این سختی ها حداکثر دو یا سه روز است و نیاز زن در دوران پریودی این است که صبور باشید و از او محافظت کنید.

 

برای او سوپرایز داشته باشید

همسرتان را سوپرایز کنید. این یک راهکار عالی برای بهتر شدن حال او در دوران پریودی است. نیاز به انجام کار خیلی سخت و فوق العاده نیست و مطمئن باشید که با یک غافلگیری کوچک هم او خوشحال خواهد شد. مثلا می توانید غذای مورد علاقه اش را بپزید یا چیپس، شکلات، بستنی و … برای او بخرید. به هرحال هدف این است که شما به او نشان دهید در کنارش هستید و شادی او برای شما بسیار مهم است.

 

همسرتان را ماساژ دهید

زن در دوره پریودی به شدت دچار گرفتگی عضلات و ماهیچه ها می شود. این گرفتگی عضلات بسیار دردناک هستند و بهترین راه کار برای کاهش درد آن ماساژ دادن و نوازش کردن است. از قسمت های مچ پا شروع کنید سپس عضلات ساق پا و ران او را ماساژ بدهید. اگر همسرتان درد زیادی در قسمت شکم دارد پس کمر او را ماساژ دهید. این کار باعث رهایی او از درد می شود و به او إحساس آرامش می دهد.

 

اگر نیاز به تنهایی دارد به خواسته اش احترام بگذارید

وقتی زن ها پریود می شوند به شدت بی حوصله هستند. گاهی دوست دارند تنها باشند و استراحت کنند پس مطابق میل آنها رفتار کنید. وقتی فضایی را که می خواهد در اختیارش قرار دهید دیگر بحثی وجود ندارد و مشکلات زندگی مشترک شما کمتر خواهد شد. پس به خواسته آنها احترام بگذارید.

 

برای همسرتان آب بیاورید

شدت درد با مصرف آب کاهش می یابد و تاثیر به شدت مثبتی در تسکین درد او دارد. اگر او نمی تواند از رختخواب بلند شود و یا حواسش به مصرف آب نیست برای او آب بیاورید و یا به او یادآوری کنید که آب بنوشد تا درد او را کاهش دهد. نوشیدن آب باعث ایجاد احساس آرامش در فرد می شود.

 

او را سرگرم کنید

فیلم و یا سرگرمی مورد علاقه او را آماده کنید و با این کار حواسش را از دردی که دارد دور کنید. این کار در اکثر موارد جواب می دهد و باعث فراموشی درد و تسکین آن می شود. وقتی همسرتان غرق در فیلم مورد علاقه اش می شود و یا با ذوق تمام به انجام سرگرمی خود می پردازد کمتر مورد گرفتگی عضلات و نوسانات خلقی قرار می گیرد.

 

در مورد درد یا تغییرات اخلاقی با همسرتان صحبت نکنید

هرگز در زمانی که همسرتان خودش به شدت درد را تجربه می کند و یا اخلاق و رفتارش تغییر کرده است با او در این باره صحبت نکنید. صحبت در مورد درد و یاد آوری آن باعث تحریک ذهن همسرتان می شود. در برخورد با همسرتان ملایم و با لطافت باشید و به او نشان دهید که چیزی تغییر نکررده است و زندگی همان روال عادی خود را دارد.

 

 

 

 

آیا مردان نیز تحت تاثیر تغییرات هورمونی قرار می گیرند؟

مردان هنگامی که دچار عدم تعادل هورمونی می شوند، علائم مشابه زنان را تجربه می کنند. بسیاری از آنها شبیه به چرخه قاعدگی زنان نشانه هایی را دارند، از جمله خستگی، گرفتگی عضلات، افزایش حساسیت و هوس. طبق یک مطالعه، حدود 26 درصد از مردان این دوره های منظم مردانه را تجربه می کنند

 

 

پریودی زنان چگونه بر روابط تأثیر می گذارند؟

اگر سندروم قاعدگی شدید باشد، بدون شک تأثیر زیادی بر روابط می گذارد. علاوه بر این، بدخلقی، اضطراب، مسئولیت عاطفی و کمبود میل جنسی همگی از ویژگی های رایج PMS هستند که می توانند بر روابط زن با شوهرش و همکاران و دوستان تأثیر بگذارند.

#مشاوره_خانواده #دوران_پریودی_زن #مشکلات_اخلاقی_زنان #عادت_ماهیانه_زن #مشاوره_فردی #روانشناسی_زنان #مشاوره_آویژه #نیاز_زن_در_پریودی

  • masoomeh ra