روانشناس من

در این وبلاگ شما می توانید مطالب مربوط به روانشناسی را مطالعه کنید

روانشناس من

در این وبلاگ شما می توانید مطالب مربوط به روانشناسی را مطالعه کنید

برای داشتن زندگی بهتر و لذت بخش تر می توانید از مطالبی که در اختیار شما قرار می دهم استفاده کنید. این مطالب در مورد زندگی زناشویی، روانشناسی خانواده و کودک و ... است که باعث درک عمیق تر مشکلات و بهبود روابط شما می شود.

  • ۰
  • ۰

دعوای فرزندان

 

آیا از دعوای خواهر و برادر خسته شده اید؟ آیا فرزندان شما نیز دائم بر سر کوچکترین مسائل با هم درگیر می شوند؟ اختلافات بین دو خواهر یا اختلافات خواهر و برادر می تواند محیط خانواده را متشنج کند. به همین دلیل حل اختلافات خواهر و برادری می تواند برای والدین بسیار حائز اهمیت باشد. هیچ فردی دوست ندارد که در دعواها و اختلافات حضور داشته باشد. اما متاسفانه در زندگی واقعی، برای بزرگسالان و بچه ها، دعوا و اختلاف نظر وجود دارد. عدم برخورد با اختلافات دو خواهر و یا خواهر و برادر می تواند تاثیر منفی بر روابط داشته باشد. همچنین منجر به چالش های بین فردی بیشتر در آینده خواهد شد.

اختلافات خواهر و برادری و قهر کردن های طولانی مدت أصلا مناسب نیست. این رفتارها باعث از بین رفتن روابط سالم بین دو خواهر و یا خواهر و برادر می شود. برخی از والدین معتقدند که بهتر است به فرزندان اجازه دهیم تا به تنهایی از پس تعارضات خود برآیند. آنها می گویند نباید هرگز وارد دعوای بچه های کوچک شد و یا طرف یکی از آنها را گرفت. می توان گفت این موضوع درست است و بزرگترها نباید دائم کودکان ار کنترل و یا هنگام دعوا فقط یکی ازآنها را تنبیه و سرزنش کنند. اما اگر احساس کردید که درگیری های کودکان و اختلاف خواهر و برادری تا حدودی بالا گرفت و احتمال آسیب رساندن به یکدیگر افزایش یافت، والدین باید به دنبال راه حلی برای آرام کردن فرزندان و از بین بردن اختلافات آنها باشند.

اگر اختلافات بین خواهر و برادری برای کودکان شما بسیار زیاد است و آنها دائما با یکدیگر به دعوا و جنجال می پردازند، می توانید از مشاوره خانواده در این زمینه کمک بگیرید. مشاور می تواند شما را راهنمایی کند که با رفتارهای صحیح خود، دعوا و درگیری های آنها را کم کنید.

 

رفتارهای ناراحت کننده خواهر چه می تواند باشد؟

انتقاد، نگاه تحقیرآمیز به شما، قلدری، بی اعتبار کردن یا تهمت زدن، بدرفتاری فیزیکی و … همه اینها میتوانند رفتارهای ناراحت کننده بوده و باعث اختلاف بین دو خواهر یا اختلاف خواهر و برادر شوند.

چرا خواهرم به من احترام نمی گذارد؟

او ممکن است به شما حسودی کند و یا در خانواده معنای دقیقی برای احترام وجود نداشته باشد و او نداند که به شما بی احترامی کرده است. متاسفانه برخی از افراد نیز هستند که ناراحتی ها و حسادت خود را به شکل بی احترامی به طرف مقابل بروز می دهند.

#مشاوره_آویژه #اختلافات_خواهر_برادری #اختلافات_دو_خواهر #دعوای_خواهر_برادری #مشاوره_کودک #مشاوره_خانواده #حل_اختلافات_خواهر_برادری

  • ۰۲/۰۲/۱۲
  • masoomeh ra

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی